ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه های بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای گیمزکام 2016 اعلام شد

همانند سال های گذشته، بنیاد ملی بازی های رایانه ای امسال نیز قصد دارد در بزرگ ترین نمایشگاه بازی های ویدیویی دنیا، گیمزکام آلمان شرکت کند. اما برخلاف سال های گذشته، غرفه اختصاصی برای ایران ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

همانند سال های گذشته، بنیاد ملی بازی های رایانه ای امسال نیز قصد دارد در بزرگ ترین نمایشگاه بازی های ویدیویی دنیا، گیمزکام آلمان شرکت کند. اما برخلاف سال های گذشته، غرفه اختصاصی برای ایران با نام «پاویون ایران» شناخته می شود و نه غرفه بنیاد ملی بازی های رایانه ای. بنابراین تمامی توسعه دهندگان ایرانی فرصت نمایش بازی های خود در این پاویون را خواهند یافت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این سازمان برنامه های متنوع و مفصلی برای هفته پیش رو در گیمزکام آلمان تدارک دیده است. با توجه به ساختار متفاوت حضور در نمایشگاه امسال، بخش های مختلف نیز از یکدیگر تفکیک شده اند و بنیاد بر خلاف سال های قبل، صرفا نقش سیاست گذار را خواهد داشت و با موسسات، آکادمی ها و بنیادهایی مشابه در کشورهای خارجی نظیر اسپانیا، کره جنوبی، ترکیه و بریتانیا مذاکره خواهد کرد.

(95.5.16)2-Book-KeyPlayer 1-w600

پا به پای بنیاد، شرکت های دیگری نیز به همکاری بنیاد در این نمایشگاه خواهند پرداخت و جنبه های متنوع صنعت بازی ایران را ارائه می دهند. در همین راستا، کتابی به نام Essential Facts & Key Players در رابطه با صنعت بازی سازی ایران به رشته تحریر در آمده که در 207 صفحه و به زبان انگلیسی آماده ارائه در نمایشگاه است. تمامی آمار و ارقام رسمی پیرامون تجارت بازی سازی در ایران و مهره های اصلی آن در این کتاب بیان شده که می تواند برای جلب توجه سرمایه گذاران خارجی بسیار موثر واقع شود.

مجموعه دایرک نیز که چندی پیش نتایج تحقیقات بلند مدت خود را منتشر کرد، به ارائه آمار و ارقام دقیقی از صنعت بازی خواهد پرداخت تا نگاه سرمایه گذاران خارجی را نسبت به بازار ایران باز کند. لازم به ذکر است که دایرک تنها مجموعه پژوهشی و آماری ایران است که در مورد بازی های ویدیویی فعالیت می کند.

لازم به ذکر است که بازی های برتر رویداد Level Up که تیرماه برگزار شد و چندی پیش شاهد برگزاری اختتامیه آن بودیم در گیمزکام 2016 به نمایش در خواهد آمد. در رویداد Level Up، تیم های مستقل از سراسر ایران به مدت یک ماه روی بازی خود کار کردند و در این مدت زمان کوتاه نسخه ای قابل بازی از دستاورد خود را ارائه کردند. گیمزکام 2016 فرصتی خواهد بود تا این تیم ها با ناشران خارجی ارتباط برقرار کرده و خودی نشان دهند.

image003-w600

اما شاید مهم ترین دستاورد حضور بنیاد در گیمزکام آلمان، معرفی رویداد Tehran Game Convention یا TGC باشد که نخستین رویداد بین المللی تجاری صنعت بازی در کشورمان خواهد بود و قطعا با حضور شرکت های خارجی بسیار اهمیت خواهد یافت.

TGC اردیبهشت سال آینده و به مدت دو روز در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. این رویداد، ماحصل همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای با Game Connection خواهد بود که تفاهم نامه آن در نمایشگاه گیمزکام امضا خواهد شد و TGC به یکی از رویدادهای گیم کانکشن تبدیل می شود.

گیمزکام امسال هشت ساله می شود، این در حالی است که سال گذشته بیش از 345 هزار بازدید کننده به کلن آلمان رفتند تا از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند. گیمزکام از لحاظ وسعت و تعداد بازدیدکنندگانی که دارد در کنار نمایشگاه E3 از مهم ترین گردهمایی های سالانه به حساب می آید.

گیمزکام 2016 از تاریخ 27 تا 31 مرداد ماه امسال برگزار خواهد شد و بعید به نظر می رسد که خبری در مورد کنسول های جدید سونی، مایکروسافت و نینتندو در این رویداد بشنویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی