ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

موفقیت های پوکمون گو موجب شد تا فروش 3DS افزایش چشمگیری داشته باشد

شاید گزارشات ماه جولای NPD نشان بدهند ردموندی ها پس از مدت ها توانستند از رقیب دیرینه خود جلو بیافتند ولی باید بدانید اکس باکس وان پر فروش ترین کنسول ماه گذشته در آمریکای شمالی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

شاید گزارشات ماه جولای NPD نشان بدهند ردموندی ها پس از مدت ها توانستند از رقیب دیرینه خود جلو بیافتند ولی باید بدانید اکس باکس وان پر فروش ترین کنسول ماه گذشته در آمریکای شمالی نبوده و تنها بهترین عملکرد را به عنوان یک «پلتفرم خانگی» دارد. چون این 3DS هست که توانست بار دیگر طعم دلنشین صدرنشینی را بچشد.

بر اساس اطلاعاتی که نینتندو پیرامون موفقیت جدید کنسول دستی خود داده، فروش 3DS نسبت به جولای سال گذشته با رشد 80 درصدی مواجه شده است. با وجود این که پیشبینی می شد تنها به خاطر انتشار عنوان محبوب Monster Hunter Generations فروش کنسول دستی ژاپنی ها افزایش یابد اما گزارشات به نکته بسیار عجیب تری اشاره کرده اند.

2DS
بر اساس گفته نینتندو، فروش 2DS در آمریکای شمالی از مرز 2 میلیون دستگاه گذشت.

به نظر می رسد مهمترین محرک عملکرد استثنایی 3DS به استقبال عجیب مردم از پوکمون گو بازگردد. همین مسئله موجب شده تا توجهات به فرنچایز پوکمون افزایش یافته و فروش این کنسول هم بهبود یابد. به گونه ای که دو عنوان Pokémon Omega Ruby و Pokémon Alpha Sapphire هم به ده عنوان پرفروش ماه جولای آمریکا راه یافته اند.

شاید جالب باشد بدانید Pokémon Omega Ruby و Pokémon Alpha Sapphire حدود دو سال پیش منتشر شدند. از سوی دیگر، فروش Pokémon X and Y که 2013 انتشار یافت هم افزایش چشمگیری داشت و نسبت به سال گذشته حدود 200 درصد افزایش یافت. تمامی این اتفاقات در صورتی افتاده اند که می دانیم پوکمون گو برای پلتفرم دستی ژاپنی ها اصلا منتشر نشده است.

Super Mario Galaxy
گزارشات نشان می دهند نینتندو تصمیم دارد تا عناوین جدیدی از فرنچایزهای ماریو، زلدا و پوکمون را تا 6 ماه ابتدایی عرضه NX، منتشر کند.

البته نباید از تخفیف 2DS [مدلی از 3DS که قابلیت سه بعدی ندارد] هم گذشت. اگر به خاطر داشته باشید، ماه مه همین کاهش قیمت 2DS بود که توانست تکانی اساسی به فروش 3DS بدهد. موفقیت های نینتندو تنها به بخش سخت افزاری محدود نیستند و براساس اطلاعات به دست آمده، Monster Hunter Generations پرفروش ترین عنوان ماه گذشته لقب گرفت.

متاسفانه همچنان ارقام دقیقی از فروش بازی ها منتشر نشده است. پایان سال جاری نینتندو تصمیم دارد تا دو بازی دیگر از فرنچایز پوکمون را با نام های Pokémon Moon و Pokémon Sun را به انتشار برساند. باید دید آیا موفقیت های پوکمون گو می تواند روی فروش این دو عنوان هم تاثیر بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی