ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشگران راهی نو برای تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون پیدا کرده اند

بیمار و پزشک زمانی متوجه پارکینسون می شوند که تقریبا آسیب اصلی وارد شده و علائم بیماری در حال نشان دادن خود هستند. در این شرایط، آسیب ها قابل جبران و بازگشت نیستند، بنابراین فقط ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

بیمار و پزشک زمانی متوجه پارکینسون می شوند که تقریبا آسیب اصلی وارد شده و علائم بیماری در حال نشان دادن خود هستند. در این شرایط، آسیب ها قابل جبران و بازگشت نیستند، بنابراین فقط می توان جلوی سرعت پیشرفت بیماری را گرفت. طی سال های اخیر راهکار جدیدی ارائه شد تا به وسیله آزمایش خون و سنسورهای زیستی، بتوان در مراحل ابتدایی متوجه این بیماری شد و جلوی آن را گرفت و حالا یک آزمایش چشمی گویا می تواند کلید حل مشکل شود.

پژوهشگران دانشگاه کالج لندن (UCL)، روی تکنیک تصویربرداری جدیدی به نام DARC کار می کنند که فعلا در حالت آزمایشی خود به سر می برد. DARC از ماده فلوئورسنت استفاده می کند تا سلول های مریض و در حال مرگ شبکیه چشم را مجسم کند.

پروفسور فرانچسکا کوردیرو، مسئول تیم پژوهشگران می گوید که تغییرات در وضعیت سلول ها به صورت نقطه های سفید فلوئورسنت روی شبکیه چشم نشان داده می شود و بر اساس این نقطه ها می توان شدت بیماری را تشخیص داد.

خوشبختانه آزمایش چشمی با DARC روی حیوانات نتیجه مثبتی در پی داشته و می توان انتظار داشت که انسان نیز واکنشی مشابه نسبت به این آزمایش از خود نشان دهد.

بیش از یک میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا به پارکینسون مبتلا هستند و این رقم در باقی نقاط دنیا بیش از هفت میلیون است. امید می رود که این راه حل کم هزینه بتواند طی سال های آتی، رقم های ذکر شده را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. در صورت موفقیت پروژه می توان امیدوار بود که همین راه را بتوان برای تشخیص آلزایمر و دیگر بیماری های مشابه نیز به کار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • milad1372
    milad1372 | ۴ شهریور ۱۳۹۵

    خدایی پارکینسون خیلی بیماری بدی هستش...کم کم آدمو نابود میکنه...بهترین درمانشم ورزش هست به نظرم

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

    عکسش شبیه اهنگ یاس همه چی درست میشه ...:)

مطالب پیشنهادی