ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاکسی های خودران برای اولین بار به صورت آزمایشی در سنگاپور شروع به کار کردند

اولین سرویس تاکسی های خودران اخیراً در سنگاپور شروع به کار کرده و برای نخستین بار در اختیار عموم قرار گرفته است. اگرچه این فاز آزمایشی امری مهم در توسعه اتومبیل های خودران به شمار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۳:۰۰

اولین سرویس تاکسی های خودران اخیراً در سنگاپور شروع به کار کرده و برای نخستین بار در اختیار عموم قرار گرفته است. اگرچه این فاز آزمایشی امری مهم در توسعه اتومبیل های خودران به شمار می رود، اما کار آن به شکلی محدود دنبال می شود. در واقع تنها 6 اتومبیل خودران در سنگاپور شروع به کار کرده اند که همه آنها در مبدا و مقصد معینی حرکت کرده و مساحتی معادل 2.5 مایل مربع (معادل 6.47 کیلومتر مربع) را پوشش می دهند.

برگزاری این فاز آزمایشی بدان معنا است که کمپانی NuTunomy، که مسئولیت توسعه تکنولوژی اتومبیل های خودران مورد بحث را برعهده داشته است، اولین کمپانی فعال در زمینه تاکسی های خودران به شمار می رود و از این بابت، اوبر را کنار زده است.

در واقع هفته گذشته بود که اوبر اعلام کرد در تاریخ نامعلومی طی ماه جاری میلادی، اتومبیل های خودرانش را در دسترس مردم پیترزبورگ قرار می دهد. البته در حالی که تاکسی های اوبر می توانند مسافران را در هر نقطه ای سوار کنند، NuTonomy از ساکنین محلی خواسته که پیش از ورود به فاز درخواست تاکسی، به مبدا تعیین شده مراجعه نمایند.

با این همه هم اوبر و هم NuTonomy، تاکسی های خود را به صورت رایگان در اختیار مسافرین قرار می دهند و یک مهندس به همراه یک محقق در آنها حضور خواهند داشت. لازم به ذکر است که اوایل سال جاری میلادی، یکی از نویسندگان وب سایت Recode یکی از اتومبیل های خودران سنگاپور را آزمایش کرد و گفت اگرچه خودرو به علت نامعلومی دائما توقف می کرد و مسیرهای عجیبی را انتخاب می نمود، اما توانست به سلامت مسیر را پیموده و به مقصد برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی