ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زاکربرگ ظرف روز های آتی سامانه هوش مصنوعی خانگی خود را رونمایی می کند

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک قصد دارد پروژه ی هوش مصنوعی که در اوقات فراغت خود روی آن کار کرده را در ماه سپتامبر یعنی روز های آتی رونمایی کند. زاکربرگ برنامه های خود در این ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک قصد دارد پروژه ی هوش مصنوعی که در اوقات فراغت خود روی آن کار کرده را در ماه سپتامبر یعنی روز های آتی رونمایی کند. زاکربرگ برنامه های خود در این خصوص را طی یک جلسه ی آنلاین پرسش و پاسخ اعلام کرده است. او در پاسخ به سؤالی در این خصوص گفت: «امیدوارم بتوانم ماه آینده آن را رونمایی کنم». اسکرین شات بالا مربوط به زمانی است که او در مورد سامانه ی هوش مصنوعی اش صحبت می کرد؛ واضح است که از این بابت راضی و هیجان زده به نظر می رسد.

او در ماه ژانویه (دی-بهمن ۹۴) گفته بود قصد دارد به عنوان «چالش شخصی» سالانه اش، یک سامانه ی هوش مصنوعی بسازد که قادر به کنترل خانه اش باشد (چیز هایی مثل دما، نورپردازی و غیره) و در عین حال او را در فعالیت های حرفه ای اش نیز کمک کند. زاکربرگ در آن زمان ایده ی خود را به Jarvis در فیلم Iron Man تشبیه کرد و به نظر می رسد پیشرفت های خوبی هم داشته است.

او در این باره گفت: «من در حال حاضر این سیستم را به نقطه ای رسانده ام که می توانم کنترل نورپردازی، باز کردن در ها، و دما را از این طریق در اختیار داشته باشم که البته این موضوع همسرم را دلخور کرده است، چون فقط با صدای من برنامه ریزی شده و او نمی تواند چیزی را کنترل کند». او در ادامه به شوخی گفت: «وقتی کارم تمام شد به او نیز این اجازه را می دهم».

زاکربرگ در ادامه افزود: «در حال حاضر پروژه به این نقطه رسیده و کم کم می تواند کار های جالبی انجام دهد. بی صبرانه منتظرم آن را به تمام دنیا نشان دهم».

البته تمام چیز هایی که زاکربرگ تا اینجا گفته شباهت زیادی به محصولات متعددی مثل Echo آمازون یا SmartThings سامسونگ دارد که همین حالا نیز در میان لوازم خانگی هوشمند یافت می شوند. باید صبر کرد و دید دموی کوتاه زاکربرگ در چند روز آتی چگونه است تا بتوان فهمید رویکرد او چقدر با آنچه که هم اکنون نیز در دسترس قرار دارد متفاوت است.

زاکربرگ به مخاطبان خود گفته است: «خیلی جالب است چون می توانم به این واسطه با تمام مهندسین فیسبوک که در زمینه هایی مثل تشخیص صدا، چهره و غیره در حال کار روی هوش مصنوعی هستند تعامل داشته باشم. من سیستم خودم را به گونه ای برنامه ریزی کرده ام که وقتی به خانه ام می رسم لازم نیست برای ورود کد، کلید یا چنین چیزی وارد کنم. خود سیستم من را می بیند، می شناسد و اجازه می دهد وارد شوم. این می تواند خیلی جالب باشد. هوش مصنوعی بسیار پیشرفته ای در آن استفاده شده است. پیدا کردن شانس همکاری با مهندسین فیسبوک و دیدن کار های روزانه و فناوری بسیار پیشرفته ای که با آن سر و کار دارند تجربه ی فوق العاده بوده است. تا اینجا که خیلی برایم جالب بوده و برای نشان دادن آن در روز های آتی بسیار هیجان دارم».

مدیرعامل فیسبوک پیش از این گفته بود انتظار دارد ظرف یک دهه ی پیش رو هوش مصنوعی کم کم انسان را پشت سر بگذارد. او در این باره اذعان داشته: «به نظرم می توان ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده به نقطه ای رسید که رایانه ها در مواردی مثل حس های اصلی انسان نظیر بینایی، شنوایی، زبان و کار های اصلی، از انسان ها بهتر عمل کنند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۹ شهریور ۱۳۹۵

    چقدر وقت آزاد زیاد دارن اینا

  • molavy
    molavy | ۹ شهریور ۱۳۹۵

    چقدر وقت

مطالب پیشنهادی