ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت حسگر اثر انگشت جدیدی که از پشت شیشه ای ضخیم تر نیز کار می کند

از آشنایی با فناوری Natural ID شرکت Synaptics مدتی هست که می گذرد و به یاد داریم که از آن در نوت ۴ و نیز گلکسی S5 و گلکسی آلفا نیز استفاده شد. شرکت Synaptics ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

از آشنایی با فناوری Natural ID شرکت Synaptics مدتی هست که می گذرد و به یاد داریم که از آن در نوت ۴ و نیز گلکسی S5 و گلکسی آلفا نیز استفاده شد. شرکت Synaptics ظرف چند سال گذشته با ساخت حسگر اثر انگشت برای دستگاه های موبایل و فناوری ClearForce سر و صدای زیادی به پا کرده است. این شرکت اوایل سال جاری میلادی، حتی از یک حسگر اثر انگشت فوق باریک سخن گفت که نشان می دهد این شرکت از هر زمان بیشتری در کسب و کار خود مصمم تر شده است.

شرکت Synaptics به عنوان یکی از برترین شرکت های ارائه دهنده ی راه حل های رابط انسانی امروز، از ساخت یک حسگر اثر انگشت ۶ در ۶ میلی متری جدید به نام Natural ID FS4500 خبر داده است که می تواند از زیر پوشش شیشه ای ضخیم تری نیز به خوبی کار کند.

درست خواندید، این راه حل جدید قادر است از زیر یک لایه ی شیشه ای یا سرامیکی با ضخامت ۳۰۰ میکرومتر نیز کار خود را انجام دهد. همین قابلیت می تواند آن را به کاندیدای اصلی کلید های هوم جدیدی که بدون کلیک فعال می شوند (مثل HTC 10 یا احتمالاً آیفون ۷) بدل کند. این حسگر نیز قادر است مثل تمام محصولات Natural ID از زیر یک پوشش شیشه ای کار کند که همین امر امکان حذف تورفتگی کلید هوم را فراهم می کند. نتیجه چیزی نیست جز صفحات لمسی یکپارچه و یکدست روی تلفن های همراه که راه ورود رطوبت یا گرد و غبار در آنها بسته شده است.

«توانایی کنترل دو کلید نرم به همراه حسگر اثر انگشت»، از جمله ویژگی های ذکر شده برای این حسگر جدید است که کمی ابهام دارد، با این حال ممکن است در نهایت به راه حل های یکپارچه و جامعی منجر شود که نیاز به کلید های بزرگ و لبه دار روی صفحه ی موبایل را از بین می برد.

علاوه بر این، Synaptics سعی دارد خود را به هدفش مبنی بر قرار دادن این حسگر زیر پوشش محافظ نمایشگر تلفن های هوشمند نزدیک تر کند، به گونه ای که موبایل های آینده ممکن است از بالا تا پایین تماماً نمایشگر باشند و قسمت پایینی که کلید ها روی آن قرار می گیرند به کلی حذف شده و نسبت نمایشگر به سطح بهبود یابد.

گفتنی است یکی از رقبای کره ای این شرکت همین حالا نیز به چنین راه حلی دست پیدا کرده، اما Synaptics از مزیت نام بزرگ خود بهره می برد و حسگر اثر انگشت زیر شیشه ی Natural ID FS4500 آن به زودی در سه ماهه ی چهارم سال جاری میلادی به تولید انبوه خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rivekan
    Rivekan | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

    امیدوارم عملی بشه، طراحی گوشی ها و زبان طراحی شرکت ها همگی به علت حسگر اثر انگشت زیر سوال رفته،
    یک سری که مثل سامسونگ میذارن جلو (مثل اچ تی سی، وان پلاس، ایسوس و...)
    یک سری هم میذارن عقب که اون هم باعث شلوغی پشت دستگاه می‌شه (مثل نکسوس 5اکس و جی5 و...)

    • | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

      فقط سونی این وسط گذاشته بغل که عااااااااااالییه

مطالب پیشنهادی