ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رخنه اطلاعاتی دراپ باکس در سال ۲۰۱۲ گسترده تر از آنچه تصور می شد بوده است

بنا بر گزارش های منتشر شده، هکر ها به یوزرنیم و پسورد بیش از ۶۸ میلیون کاربر سرویس دراپ باکس دست پیدا کرده اند. این داده ها حاصل رخنه ی اطلاعاتی دیتابیس این شرکت در ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

بنا بر گزارش های منتشر شده، هکر ها به یوزرنیم و پسورد بیش از ۶۸ میلیون کاربر سرویس دراپ باکس دست پیدا کرده اند. این داده ها حاصل رخنه ی اطلاعاتی دیتابیس این شرکت در سال ۲۰۱۲ بوده اند اما جزئیات تازه ای از عمق و گستره ی این رخنه به تازگی آشکار شده است. گذرواژه های مربوطه از طریق چند الگوریتم مختلف رمزنگاری شده بودند، با این وجود هنوز به کاربران دراپ باکس توصیه می شود پسورد خود را تغییر دهند و از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنند. هم دراپ باکس و هم یک محقق مستقل به نام توری هانت نیز صحت این اطلاعات را تأیید کرده اند.

تا حالا باید از اغلب اکانت های دراپ باکس در برابر این رخنه ی اطلاعاتی محافظت شده باشد چرا که دراپ باکس تعدادی از اکانت ها را در واکنش به رخنه ی سال ۲۰۱۲ ریست کرد. این شرکت اوایل همین هفته نیز دور تازه ای از ریست کردن پسورد اکانت هایش را آغاز کرده که احتمال می رود در واکنش به جزئیات تازه ای بوده که به تازگی آشکار شده است.

اما بزرگ ترین غافلگیری ماجرا به گستره ی بسیار وسیع رخنه ی اطلاعاتی سال ۲۰۱۲ باز می گردد که به تازگی ابعاد آن معلوم شده. این شرکت وقتی برای اولین بار رخنه ی اطلاعاتی مذکور را گزارش کرد، از تعداد اکانت های درگیر در ماجرا اطلاعات دقیقی نداشت، اما ۶۸ میلیون اکانتی که به تازگی مشخص شده نام کاربری و گذرواژه هایشان به دست هکر ها افتاده بوده، بیش از دو سوم کل کاربران دراپ باکس در آن زمان را تشکیل می داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی