ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مقامات فلوریدا تایید کردند؛ ناقلین زیکا به آمریکا رسیده اند

چندی پیش مقامات آمریکایی ایالت فلوریدا خبر از احتمال وجود ناقلین ویروس زیکا در خاک آمریکا را دادند. پس از چند هفته تلاش و بررسی، حالا مقامات این ایالت وجود پشه های ناقل ویروس را ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

چندی پیش مقامات آمریکایی ایالت فلوریدا خبر از احتمال وجود ناقلین ویروس زیکا در خاک آمریکا را دادند. پس از چند هفته تلاش و بررسی، حالا مقامات این ایالت وجود پشه های ناقل ویروس را در خاک این کشور تایید می کنند.

سواحل میامی از نقاط توریستی و پر طرفدار ایالت فلوریدا آمریکا به حساب می آید که طی سال گذشته نیز به سبب تعداد بالای توریست های این منطقه، جزو مناطق فعال انتقال ویروس در خاک ایالات متحده آمریکا به حساب می آمد اما حالا برای اولین بار است که پشه های ناقل در این منطقه و به طور کلی در آمریکا رویت شده اند.

پشه ها در واقع بخشی از برنامه آزمایشی ویژه فلوریدا برای جلوگیری از شیوع و کاهش سرعت انتقال ویروس زیکا بوده اند که عامل اصلی انتقال آن یا تماس جنسی یا نیش این پشه ها به حساب می آید. طی این آزمایش ها تایید شد که  حتی پشه های حامل زیکا نیز به آمریکا رسیده اند.

سازمان غذا و دارو آمریکا اخیرا به تمامی بانک های خون در سراسر آمریکا اخطار داده که خون های اهدایی را دقیقا بررسی کرده و زیکا را شناسایی کنند. در حال حاضر توصیه شده که مردم حدالامکان با لباس های پوشیده و آستین بلند از خانه خارج شده و اسپری دفع کننده حشرات را مورد استفاده قرار دهند. پیش از اینکه شرایط وخیم شود، می توان جلوی شیوع گسترده و نگران کننده این ویروس را گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • کاشانی
    کاشانی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    امیدوارم هیچ وقت به ایران نرسه

مطالب پیشنهادی