ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ریشه رسوایی انفجار باتری نوت 7؛ عجله سامسونگ برای عرضه محصول زودتر از آیفون 7

سال قبل سامسونگ برای آن که بتواند موبایل های بیشتری را نسبت به رقیب دیرینه اش بفروشد، تاریخ عرضه پرچمداران خود را یک ماه زودتر تعیین کرد تا هر سال پیش از آیفون های اپل ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

سال قبل سامسونگ برای آن که بتواند موبایل های بیشتری را نسبت به رقیب دیرینه اش بفروشد، تاریخ عرضه پرچمداران خود را یک ماه زودتر تعیین کرد تا هر سال پیش از آیفون های اپل روانه بازار شوند. چنین تصمیمی اما نگرانی هایی را نیز در خصوص تست های کنترل کیفیت پیش از عرضه به وجود آورد، و تجربه انفجار باتری گلکسی نوت 7 ثابت کرد نگرانی ها چندان هم بیجا نبوده اند.

اگرچه استراتژی عرضه زودهنگام، اثر خود را در گزارش مالی سه ماهه سوم امسال نشان داد و سامسونگ توانست بهترین عملکردش را در دو سال گذشته به ثبت برساند، اما حالا به نظر می رسد این فشار مضاعف به زنجیره تولید اثر مستقیمی روی اعتبار این شرکت گذاشته است.

مشکل بزرگ تر برای شرکت کره ای آن است که ماجرای انفجار گلکسی نوت های جدید در زمانی اتفاق افتاده که تا چند روز دیگر آیفون های تازه نفس رقیب از راه می رسند.

البته سامسونگ «عجله در عرضه» را عامل به وجود آمدن رسوایی اخیر نمی داند و مدعیست تمام محصولات این شرکت تست های لازم قبل از ارائه به بازار را با دقت و وسواس کافی طی کرده اند.

کره ای ها هنوز نام سازنده این باتری های معیوب را اعلام نکرده اند، اما برخی گزارش ها اذعان دارند که یکی از کارخانه های خود سامسونگ مسئول تولید بخش عمده این قطعات هستند.

برخی پیش بینی می کنند که کل این ماجرا به طور مستقیم 1 میلیارد دلار و به طور غیر مستقیم حدود 5 میلیارد دلار ضرر را به کمپانی مورد بحث تحمیل خواهد کرد، رقمی که جبران آن چندان آسان نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • arminkhaghani
    arminkhaghani | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    حق سامسونگه تا انقدر عجول و م لکی نباشهبفکر سود بیشتر حالا سودنکرد که هیچی 7میلیارد دلار بخاطر این موضوع ضررکردش و داغون شدش تا دیگه سامسونگ اینطوری بپره جلو خو مثل ادم بفروش هرکسی خواست میخره اونیکه بخواد ایفون یا الجی بخره تو 10ماهم زودتر بدی نمیخره منتظر گوشی مورد علاقش میمونه الان امار فروش سامسونگ بشدت کاهش پیدا کرده و امار فروش الجی ایفون رفته بالا چن بلدن چطور کارکنن خداییش نواوری که الجی میاره 1دهمشم سامسونگ تو گوشی نمیاره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی