ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین فردی که تحت عمل جراحی پیوند صورت قرار گرفته بود از دنیا رفت

«ایزابل دینویر»، زنی که اولین عمل پیوند صورت در طول تاریخ روی او و در قسمت های بینی، چانه و دهان انجام شده بود، از دنیا رفت. «دینویر» در ماه مه سال 2005 در حین خواب، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

«ایزابل دینویر»، زنی که اولین عمل پیوند صورت در طول تاریخ روی او و در قسمت های بینی، چانه و دهان انجام شده بود، از دنیا رفت.

«دینویر» در ماه مه سال 2005 در حین خواب، مورد حمله سگ لابرادو خانگی اش قرار گرفت و آسیب های غیر قابل جبرانی به صورتش وارد شد. کمتر از یک سال بعد، او زیر تیغ جراحان رفت تا اولین پیوند صورت تاریخ را تجربه کند، عملی که مورد توجه و تحسین جهانیان قرار گرفت.

نتیجه عمل از سوی تیم پزشکی کاملاً موفقیت آمیز عنوان شد، اما «دینویر» طی سال های بعد با مشکلات زیادی روبرو گشت، زیرا بدنش هیچگاه این بینی، چانه و دهان جدید را نپذیرفت. او سالیان زیادی را با مصرف داروهای قوی سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن سپری کرد، اما زمستان سال قبل بیمار شد و بدنش به طور کامل اعضای جدید را پس زد.

Isabelle-Dinoire-death-1

این بیماری باعث شد او قادر به استفاده از لب هایش نباشد، و داروهای مصرفی نیز باعث بروز دو نوع سرطان مختلف در بدنش شدند. سرانجام «دینویر» در 22 آوریل سال 2016 (3 اردیبهشت 1395) در سن 49 سالگی از دنیا رفت، اما مقامات بیمارستان «آمینس» فرانسه دیروز این خبر را اعلام کردند. هنوز دلیل این تأخیر در اعلام رسمی خبر فوت «ایزابل دینویر» مشخص نیست.

«ایزابل» پس از عمل مورد بحث گفت:

پس از جراحی، صورتی همچون دیگران دارم. می توانم دهانم را باز کرده و غذا بخورم. قادرم لب، بینی و دهانم را حس کنم.

بدون شک مرگ این بانوی شجاع، رخدادی عبث نبوده و به واسطه پیشگامی و فداکاری افرادی همچون او و تیم جراحی مربوطه، راه برای پیشرفت های بیشتر در زمینه علوم پزشکی هموارتر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مریم
    مریم | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

    آخه اون چه سگی بوده که صاحبشو اینجور کرده؟!!!!! ?

  • sajjad
    sajjad | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    سک وحشی

  • Red
    Red | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    متاسفم

مطالب پیشنهادی