ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سانتافَست؛ سریعترین سانتافه جهان با قدرت 1040 اسب بخار متولد شد

نمایشگاه اتومبیل سِما (SEMA) یکی از خاص ترین و جذاب ترین گردهمایی های خودرویی است که هر ساله در هفته اول ماه نوامبر در لاس وگاس برگزار می شود. در این نمایشگاه قطعه سازان، نمایندگی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ مهر ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

نمایشگاه اتومبیل سِما (SEMA) یکی از خاص ترین و جذاب ترین گردهمایی های خودرویی است که هر ساله در هفته اول ماه نوامبر در لاس وگاس برگزار می شود.

در این نمایشگاه قطعه سازان، نمایندگی ها، تیونرها، توزیع کنندگان و در کل فعالان حاضر در بخش های مختلف صنعت خودرو گرد هم آمده و جدیدترین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار می دهند.

sema-show-logo

کیا اپتیمای روباز که در نمایشگاه سمای سال گذشته معرفی شد
کیا اپتیمای روباز که در نمایشگاه سمای سال گذشته معرفی شد

کمپانی کره ای هیوندای برای شرکت در این نمایشگاه با تیونر آمریکایی بیسیموتو (Bisimoto) وارد همکاری شده و با یک محصول غیرمنتظره در آن حاضر خواهد شد.

خودرویی که برای آماده سازی انتخاب شده، شاسی بلند محبوب و پرطرفدار سانتافه است که شهرت جهانی تری نسبت به سایر محصولات هیوندای دارد؛ مخصوصا در آمریکای شمالی که از بدو ورود در سال 2000 به یکی از پرفروش ترین اتومبیل های کره ای تبدیل شده است.

هیوندای گرند سانتافه با ظرفیت سرنشین بیشتر نسبت به سانتافه موجود در ایران
هیوندای گرند سانتافه با ظرفیت سرنشین بیشتر نسبت به سانتافه موجود در ایران

سانتافه تیون شده برای نمایشگاه سمای 2016 هم در نمای خارجی و هم در بخش فنی ویژگی های فوق العاده هیجان انگیزی دارد. در بخش ظاهری اولین چیزی که خودنمایی می کند.

رنگ آمیزی خاص بدنه و ترکیب زیبای رنگ قرمز و خاکستری است که آن را بیشتر شبیه اتومبیل های مسابقه ای کرده؛ ارتفاع کمتر خودرو نسبت به نسخه استاندارد و استفاده از رینگ های 19 اینچی با لاستیک های تویو نیز باعث جلب توجه بیشتر این مدل خاص می شوند. در نهایت، نصب رکاب های جانبی نیز بخش دیگری از مشخصه های ظاهری این مدل نمایشگاهی جذاب هستند.

hyundai-bisimoto-sema-2016
سانتافه 1040 اسب بخاری که قرار است به نمایشگاه سمای 2016 برود

اما جالب ترین ویژگی این سانتافه به بخش فنی مربوط می شود. مهندسین بیسموتو با نصب یک موتور 3.8 لیتری V6 و ایجاد تغییرات بسیار گسترده در آن موفق به استخراج 1040 اسب بخار قدرت شده اند که برای یک شاسی بلند رقم فوق العاده بالایی محسوب می شود. برای مقایسه بد نیست بدانید که قدرتمندترین نسخه استاندارد سانتافه 290 اسب بخار قدرت دارد.

2017-Hyundai-Grand-Santa-Fe

از آنجایی که موتور نصب شده بسیار قدرتمندتر از نمونه های استاندارد است، انتقال نیرو به چرخ ها نیازمند گیربکسی مقاوم تر می باشد؛ به همین دلیل تیونر مورد نظر گیربکس شش دنده دستی جنسیس R-Spec را جایگزین نسخه استاندارد کرده است. ناگفته نماند این اتومبیل بصورت دیفرانسیل عقب بوده و نیرو فقط به چرخ های عقب منتقل می شود.

با این مشخصات فنی خیره کننده و بهینه سازی های انجام شده در بدنه، از شتاب و سرعت این سانتافه خاص که Santa-Fast (سانتافه سریع) نام گذاری شده اطلاعاتی منتشر نشده است. مالک کمپانی بیسیموتو با نام بیسی ازوریوها (Bisi Ezerioha) درباره این شاسی بلند منحصر به فرد گفته: "شاسی بلند سانتافست ما نمونه عینی از یک کانسپت با قابلیت های رانندگی مثال زدنی است که مشتریان ما می توانند در انجام امور روزانه نیز بر روی آن حساب کنند."

اول نوامبر امسال نمایشگاه اتومبیل سما 2016 افتتاح خواهد شد، تا آن روز باید منتظر اطلاعات بیشتر از این سانتافه فوق سریع باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۱۰ مهر ۱۳۹۵

    نوشتین گرند سانتافه ظرفیتش بیشتره نسبت به این که تو ایرانه؟؟؟
    الان بیشتر سانتافه های تو ایران هم ۷ نفره هستند دیجی جان?

  • farzad
    farzad | ۱۰ مهر ۱۳۹۵

    عاای

  • | ۱۰ مهر ۱۳۹۵

    اینایی که سانتافه تیون می کنن چیزی برا از دست دادن ندارن

  • YAS...
    YAS... | ۱۰ مهر ۱۳۹۵

    عجب غولیه...

مطالب پیشنهادی