ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست آکیلس ریفت از این پس با سخت افزارهای ضعیف تر هم سازگاری دارد

هنگامی که هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت در ماه مارس به بازار عرضه شد، حداقل سیستم مورد نیاز آن شامل پردازنده Intel Core i5 4590 (یا معادلش) و کارت گرافیک GTX 970 انویدیا بود تا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

هنگامی که هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت در ماه مارس به بازار عرضه شد، حداقل سیستم مورد نیاز آن شامل پردازنده Intel Core i5 4590 (یا معادلش) و کارت گرافیک GTX 970 انویدیا بود تا بتوان به تجربه ای برابر با گیمینگ میان رده پی سی دست یافت. سخت افزاری ضعیف تر از این، قادر به اجرای روان بازی های ویدیویی نبود و افت فریم سبب می شد تا هنگام کار با هدست، کاربران دچار سردرد و اختلال حرکتی شوند.

اما آکیلس اخیراً بدون ایجاد اندکی تغییر در سخت افزار هدست خود، حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای اپلیکیشن ها و بازی های ویدیویی را به کارت گرافیک 960 انویدیا و پردازنده Intel i3-6100 یا AMD FX4350 کاهش داده است؛ امری که به لطف تکنولوژی نرم افزاری بهبود فریم آکیلس، تحت عنوان Asynchronous Spacewarp محقق شده و از آن در رویداد آکیلس کانکت امسال رونمایی به عمل آمد.

برندان آیریب، مدیر عامل و یکی از موسسین آکیلس هنگامی که روی استیج بود گفت اپلیکیشن های آکیلس ریفت برای دستیابی به تجربه ای مناسب، باید حداقل با 90 فریم بر ثانیه اجرا شوند و رقمی کمتر از این، به هیچ وجه مناسب نخواهد بود؛ چرا که برخلاف بازی های ویدیویی سنتی، تنها چند فریم کمتر کافیست تا هنگام تجربه واقعیت مجازی، حالتی شبیه به دریازدگی برای گیمرها ایجاد شود.

آکیلس پیش از این در ماه مارس، تکنولوژی دیگری به نام Asynchronous Timewarp را معرفی کرد که با رندر زودهنگام تصاویر، پیش از نمایش آنها، تاخیر و لرزش را کاهش می داد؛ در نتیجه این امر، 11 درصد از مشکلات مربوط به افت فریم اپلیکیشن های واقعیت مجازی برطرف شدند.

اما تکنولوژی اخیر یا همان Asynchronous Spacewarp برای زمانی کاربرد دارد که گیمر سر خود را به سرعت حرکت می دهد تا بخش دیگری از محیط را مشاهده نماید. در این هنگام، سیستم به صورت خودکار دو فریم تولید شده قبلی را برداشته و تفاوت های میان آنها را تحلیل می کند، سپس فریمی ترکیبی همگام با حرکت سر گیمر پدید می آید. بنابراین با این تکنیک، بازی هایی که با 45 فریم اجرا شوند، به کمک فریم های ترکیبی به 90 فریم بر ثانیه دست می ایبند.

همانطور که آیریب می گوید، چنین قابلیتی به هیچ وجه قابل مقایسه با دستیابی به 90 فریم بر ثانیه واقعی نیست اما به دارندگان سخت افزارهای ضعیف تر کمک خواهد کرد تا به تجربه ای بهتر در محیط واقعیت مجازی دست یابند. آکیلس همچنین برای اثبات کارایی قابلیت خود، اعلام نمود که پی سی 500 دلاری CyberPowerPC با قیمتی معادل نصف سخت افزارهای مورد نیاز پیشین، از این پس با آکیلس ریفت سازگاری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی