ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پزشکان آمریکایی قانون استفاده از نمایشگر توسط کودکان را تغییر دادند

از سال 1999 که تقریبا وسایل الکترونیکی در زندگی روزمره ما فراگیر شدند، پزشکان و متخصصین تاکید داشتند که نباید به کودکان حداقل زیر 2 سال، نمایشگرهای کامپیوتر و موبایل و تبلت را نشان داد. ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲ آبان ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

از سال 1999 که تقریبا وسایل الکترونیکی در زندگی روزمره ما فراگیر شدند، پزشکان و متخصصین تاکید داشتند که نباید به کودکان حداقل زیر 2 سال، نمایشگرهای کامپیوتر و موبایل و تبلت را نشان داد. اما حالا با پژوهش های جدید، این قانون منع، رد شده و می توانید به راحتی نوزاد خود را در برابر یک نمایشگر بزرگ هم قرار دهید.

آکادمی آمریکایی پزشکان اطفال حالا می گوید که تحت شرایط درست این کار منعی ندارد. اگر کودک شما 18 ماه یا بیشتر سن داشته باشد، می توانند برنامه های با کیفیتی که برای سنین آن ها طراحی شده را تماشا کنند، اما به شرط حضور والدین برای توضیح و تشریح آن ها. اما کودکان زیر 18 ماه را صرفا باید به ویدیو چت ها محدود کرد.

این قوانین جدید برای همه کودکان به روز رسانی شده اند. برای مثال، خردسالان بین 2 تا 5 سال نباید از نمایشگرها بیشتر از یک ساعت در روز استفاده کنند، آن هم صرفا برای برنامه های کاملا کنترل شده توسط والدین.

اگر هم بیش از 5 سال سن دارند، هنوز برقراری محدودیت های مداوم لازم و ضروری است و باید توجه داشت که دستگاه مورد نظر (موبایل، تبلت، کنسول بازی، کامپیوتر یا هر وسیله سرگرم کننده ای) نباید فعالیت های فیزیکی کودک نظیر بازی کردن (البته به مفهوم جنب و جوش و نه بازی های ویدیویی) و خواب را تحت تاثیر قرار دهد.

این آکادمی می گوید که آن ها سعی دارند با زمان جلو بروند و درک می کنند که دنیای رسانه مداوم در حال تغییر است. برای مثال، یک تبلت می تواند به افزایش دایره لغات کودک و بهتر صحبت کردن او کمک کند اما با این وجود، باز هم باید نگران سلامتی آن ها بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲ آبان ۱۳۹۵

    واقعا نمی دونم چرا اینقدر بچه دوساله به گوشی علاقه داره
    پنج تا گوشی هم بزاری جلوش باز میخواد ششمی رو برداره ببینه چیه
    دیوانه میشه آدم

  • meysam Yousofzade
    meysam Yousofzade | ۲ آبان ۱۳۹۵

    بله در سرزمین ما هم برای خفه کردن کودکان وراحتی از ونگ ونگ انها به صورت خود جوش ، بعد تولد یه گوشی میدن دست بچه،

مطالب پیشنهادی