یونیکد 10 شامل اموجی بانوان محجبه خواهد بود
اگر به خاطر داشته باشید، اواخر شهریور ماه خبر دادیم کمپینی برای افزودن اموجی زنان محجبه به یونیکد راه افتاده است. کنسرسیوم یونیکد یکی از سازمان های غیرانتفاعی است که در زمینه استانداردسازی نوشته های بین ...
اگر به خاطر داشته باشید، اواخر شهریور ماه خبر دادیم کمپینی برای افزودن اموجی زنان محجبه به یونیکد راه افتاده است.
کنسرسیوم یونیکد یکی از سازمان های غیرانتفاعی است که در زمینه استانداردسازی نوشته های بین المللی و متون اکثر زبان های دنیا فعالیت می کند و مسئولیت یکپارچه سازی اموجی های دوست داشتنی مردم را نیز بر عهده دارد.
اواخر شهریور دختری 15 ساله به نام ریوف الحامدی با ارائه چند طرح اموجی، از کنسرسیوم مورد بحث رسماً درخواست کرد تا اموجی زنان محجبه و مردان دارای دستار عربی به فهرست یونیکد اضافه شوند.
به دنبال این پیشنهاد کمپینی راه اندازی شد که افرادی مثل مدیر وب سایت ردیت و چند ژورنالیست و فعال رسانه جهانی از آن استقبال به عمل آوردند.
بعد از اضافه شدن امکان انتخاب رنگ پوست اموجی ها و همینطور شخصیت های مشاغل مختلف در به روز رسانی های ماه ها گذشته، به نظر می رسد تلاش های نوجوان مسلمان به نتیجه رسیده است.
گفته می شود آخرین ویرایش نسخه دهم یونیکد، دارای اموجی زنانی است که سرشان پوشیده بوده و دارای حجاب هستند.
این تصمیم کاملاً منطقی است؛ چراکه بیش از نیم میلیارد از جمعیت جهان را بانوان محجبه شکل داده اند و حجاب عملاً مشخصه ی اصلی ظاهر آنهاست.
هنوز مشخص نیست یونیکد 10 چه زمانی منتشر خواهد شد، اما تا جایی که مطلع هستیم هنوز طیفی از اموجی های جدید برای اضافه شدن در به روز رسانی های یونیکد 9 وجود دارند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

فقط همینو کم داشتیم
مخالفم با این کار. حجاب یه بحث عقیدتیه و مشخصه نژاد یا قوم خاصی نیست. پس دلیلی نداره براش ایموجی ساخته بشه. اگر اینطور باشه پس باید ایموجی کوکلاکس کلان ها و نازی ها و فراماسون ها هم ساخته باشه.
عجب
این یک شعور که به یک جمعیت بزرگ احترام بذاریم ... در ضمن به نظر من اینکه بخواهیم بگیم ایران جزو اون نیم میلیارد هست احمقانه است که چون عموم زنان ایرانی مشخصه ظاهرشون حجابشون نیست ...
عجب. پس زن خرزو خان بوده از زمان شاه با کشف حجاب داشته مبارزه میکرده و این عکس های کوچه بازار از زمان شاه تا الان که اکثریت زنان حجاب به سر دارن مال فضایی هاست
اینجا هم از خفقان لذت میبرن
آفرین. الان یک عده شبه روشن فکر میان میگن ببین خارجی ها دارن میرن فضا شما تو حجاب گیر کردید. با اینکه ما هم فضا پیما فرستادیم اما هنوز این مثال رو به کار می ببرن. بی سوادی و خود باختگی ته نداره
ولشون كن ??
ههههههه دمش گرم