ترکیب علم رباتیک و تکنولوژی واقعیت افزوده در ربات MekaMon [تماشا کنید]

این روزها به هر شاخه از تکنولوژی که سر می زنید، رد پایی از واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده را خواهید دید. بنابراین جای تعجب نیست که ببینیم این فناوری ها حالا وارد قلمرو ربات ها و سرگرمی های رایانه ای شده اند. ربات عنکبوتی MekaMon را می بایست اولین حاصل تلفیق این سه دنیا دانست.

این ماشین مکانیکی کوچک ۳۲۹ دلاری از طریق تلفن هوشمند یا تبلت قابل کنترل است و وقتی از روی نمایشگر و دوربین موبایل به آن نگاه کنید، خواهید دید که کف اتاق شما به میدان نبردی برای این حشره سایبری تبدیل می شود.

کاربر می تواند در این میدان مجازی ربات حقیقی خود را به حرکت درآورده و با دشمنان کامپیوتری و حتی ربات های مشابه به نبرد بپردازد. این ربات حتی یک پس زمینه داستانی نسبتاً غنی با عنوان «Mekamon Universe» هم دارد که تمام مراحل این بازی واقعیت مجازی را به یکدیگر مربوط می سازد.

اما بهترین تجربه بازی با این ربات را در حالت دو نفره کسب خواهید کرد، جایی که می توانید دو MekaMon را در یک میدان نبرد رو در روی یکدیگر قرار داده و با اتخاذ استراتژی های درست و استفاده از سلاح های مجازی به نبرد بپردازید.

over_shoulder_of_app___mekamon

قابلیت جالب دیگر MekaMon امکان تغییر اجزای مختلف و خریداری ماژول های متنوع برای شخصی سازی و قدرتمندتر کردن آن است. در طی مراحل بازی نیز ربات شما به تدریج پیشرفت می کند و علاوه بر یاد گرفتن قابلیت های جدید، برخی آیتم و سلاح های مجازی را نیز به دست می آورد.

این عنکبوت رباتیک گران قیمت با هر بار شارژ تا ۴ ساعت کار خواهد کرد. می توان به جای پرداخت ۳۲۹ دلار برای خرید هر ربات، با پرداخت ۵۹۹ دلار «پک نبرد» شامل دو MekaMon را برای انجام مبارزه های رو در رو خریداری نمود.

این ربات حاصل سه سال تلاش مهندسین شرکت «Reach Robotics» است و قرار است تعداد ۵۰۰ عدد از آن در ماه ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه) به فروش برسد. عرضه سراسری آن نیز از ماه ژوئن سال آینده (خرداد ۹۶) آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط

انجام بازی‌های ویدیویی به تغییر در میزان هوش افراد منجر می‌شود

دانشگاه‌های «علوم و فناوری چین» و «مک‌وایر استرالیا» با انجام تحقیقی مشترک به ارتباط بین انجام بازی ویدیویی و تغییر میزان ماده خاکستری مغز پی برده اند.این مطالعه روی « قشر اینسولار»، یا بخشی از چین خوردگی‌ های عمیق قشر مخ متمرکز بوده که تا کنون مطالعات بسیار محدودی روی آن صورت گرفته است. بخش بزرگی از... ادامه مطلب

هشدار وزارت آموزش ژاپن نسبت به ضعف بینایی دانش آموزان به خاطر موبایل

دانش آموزان ژاپنی ظاهرا دچار ضعف بینایی شده اند و دولت این کشور تقصیر را بر گردن تلفن های هوشمند گذاشته. تحقیقی که به تازگی توسط وزارت آموزش، فرهنگ و علوم ژاپن انجام شده نشان می دهد تعداد دانش آموزانی که سطح بینایی شان از نمره استاندارد ۱.۰ (برابر با ۲۰ از ۲۰) پایین تر... ادامه مطلب

گیمرها پروتئینی کشف کردند که می تواند آلزایمر را متوقف کند

دیگر جای تعجب ندارد که مردم هم از دانشمندان به پیش می افتند و مسائلی را کشف می کنند که پژوهشگران و تحصیل کرده ها با تمام امکانات شان قادر به شناسایی اش نبوده اند. اما کشف پروتئینی جدید در بازی ویدیویی امکان پذیر است؟ بله، گویا چنین اتفاقی رخ داده.گیمرهایی که بازی پازل Foldit... ادامه مطلب

استفاده محققین از یک بازی موبایلی برای توسعه رایانه های کوانتومی

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که بابت تلف کردن وقت خود در بازی کردن با موبایلتان مورد سرزنش قرار می گیرید، حالا بهانه ای دهان پر کن در اختیار خواهید داشت. می توانید بدون احساس گناه بگوید که «من بازی نمی کنم، بلکه مشغول توسعه یک رایانه کوانتومی هستم!»البته این در صورتی است... ادامه مطلب

شرکت Ikea تغییر دکوراسیون آشپزخانه را به یک بازی واقعیت مجازی در HTC Vive تبدیل کرده

احتمالا با شرکت سوئدی Ikea که در زمینه طراحی و تولید مبلمان پیش ساخته و فروش لوازم اصلی و جانبی خانه فعالیت می کند، آشنا هستید. حالا بد نیست بدانید که این کمپانی به تازگی اپلیکیشنی موسوم به Ikea VR Experience عرضه نموده که با استفاده از هدست واقعیت افزوده HTC Vive کار می کند.به... ادامه مطلب

با برد سوم AlphaGo، گوگل برنده نهایی رقابت با قهرمان جهان در بازی Go شد

AlphaGo هوش مصنوعی توسعه یافته به دست یکی از زیرشاخه های گوگل، توانست سومین دور از مسابقه اش با Lee Se-dol را نیز به نفع خود به پایان ببرد تا در مجموع با سه پیروزی پیاپی برنده نهایی رقابت با کسی شود که ۱۸ بار مقام قهرمانی جهان را به دست آورده است.البته قرار است مسابقه... ادامه مطلب

ویجیاتو

نظرات ۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

رمزتان را گم کرده‌اید؟