ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توسعه LED نانو برای تولید نور ماورای بنفش عمیق
علمی

میکروب زدایی کامل با استفاده از نوع جدیدی از LED

امواج ماورای بنفش عمیق یا (Deep-ultraviolet) کاربرد زیادی در زمینه تصفیه آب های آشامیدنی و استریلیزه کردن تجهیزات پزشکی دارند. تولید چنین طیفی تا امروز نیازمند استفاده از لامپ های جیوه ای سنگین و حجیم بود که ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

امواج ماورای بنفش عمیق یا (Deep-ultraviolet) کاربرد زیادی در زمینه تصفیه آب های آشامیدنی و استریلیزه کردن تجهیزات پزشکی دارند. تولید چنین طیفی تا امروز نیازمند استفاده از لامپ های جیوه ای سنگین و حجیم بود که امکان استفاده از آنها در میدان های جنگ یا مناطق دور افتاده وجود نداشت، به خصوص که جیوه ماده ای سمی برای انسان و محیط زیست به شمار می رود. اما به تازگی محققین دانشگاه ایالت اوهایو موفق به توسعه یک نوع LED سبک و انعطاف پذیر شده اند که می تواند نور ماورای بنفش عمیق را تولید نماید.

این لامپ LED جدید که با تکنولوژی نانو به تولید رسیده است را می توان همانند پوششی نازک به دور اشیا و ظروف پیچید تا از گزند هرگونه عامل بیماری زای میکروسکوپی در امان بمانند. با استفاده از این اختراع جدید می توان در هر مکان و شرایطی آب قابل آشامیدن را در مقادیر زیاد تهیه کرد.

led-nanofoil-3

نور ماورای بنفش عمیق (امواج نور ماورای بنفش با طول موج کمتر از ۳۰۰ نانومتر) می تواند طیف وسیعی از باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرد، اما تا امروز برای تولید آن نیاز به مصرف مقدار زیادی از انرژی الکتریکی بود، اما حاصل کار محققین دانشگاه اوهایو علاوه بر انعطاف پذیر بودن، از مصرف انرژی بسیار پایینی نیز برخوردار است.

این گروه تحقیقاتی در قدم بعدی تلاش خواهند کرد تا شدت روشنایی این LED ویژه را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی