ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پوکمون های جدید و کسب موفقیتی خیره کننده در سراسر دنیا

هر گاه که بازی جدیدی از پوکمون عرضه می شود، شاهد ارائه دو نسخه متفاوت از آن به صورت همزمان به بازار هستیم. برای مثال، امسال پوکمون های جدید تحت دو عنوان خورشید (Sun) و ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

هر گاه که بازی جدیدی از پوکمون عرضه می شود، شاهد ارائه دو نسخه متفاوت از آن به صورت همزمان به بازار هستیم. برای مثال، امسال پوکمون های جدید تحت دو عنوان خورشید (Sun) و ماه (Moon) عرضه شده اند که هر دو تقریبا تجربه ای یکسان اما با تفاوت هایی ساختاری همراه هستند.

Pokemon Sun and Moon که دو هفته گذشته منتشر شد تا به اینجای کار آمار و ارقام خیره کننده ای از خود به جای گذاشته است. در آمریکای شمالی، پوکمون های جدید مجموعا 3.7 میلیون واحد فروش داشته اند. نینتندو می گوید Pokemon Sun & Moon سریع ترین فروش را در میان تمام بازی های تاریخ شرکت داشته که در آمریکا عرضه کرده است.

pokemon-sun-and-moon-w600

نسبت به پوکمون قبلی به نام X & Y، این سری 85 درصد فروش بیشتری نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2013 داشته. Pokemon X & Y تا به امروز فروشی 15.64 میلیون واحدی را تجربه کرده و پوکمون دیگر با نام Omega Ruby & Alpha Sappire هم که سال 2014 به بازار آمد 13.18 میلیون واحد تاکنون فروش داشته است.

حال به سراغ اروپا می رویم. به گفته ژاپنی ها، تنها در طول یک هفته، این بازی 1.5 میلیون واحد فروش داشته که تقریبا 368 هزار واحد آن متعلق به انگلستان است. نسخه Sun در جدول فروش هفتگی انگلیس جایگاه سوم را از آن خود کرده بود که اگر فروش ورژن Moon را هم با آن در نظر بگیریم، مجموعا جایگاه نخست از آن پوکمون های جدید خواهد شد.

pokemon_sun-moon-pscree_02-w600

در عوض اما افتخار جایگاه نخست به فیفا 17 رسید و پس از آن Call of Duty: Infinite Warfare در جایگاه دوم ایستاد.

به شرق می رویم تا ببینیم چه استقبالی از پوکمون در خانه شده است. طی سه روز ابتدایی، پوکمون های جدید بیش از 1.9 میلیون واحد در ژاپن فروش داشته اند. این در حالی است که هنوز فروش دیجیتالی به حساب نیامده و فقط شاهد اعلام آمار فروش بازی ها به صورت فیزیکی هستیم. بیش از 375 هزار واحد دیگر نیز در هفته دوم به فروش رفت تا پوکمون های جدید رکوردشکنی کنند.

pokemon_sun-moon-pscree_03-w600

به سبب همین اتفاق، فروش کنسول 3DS نیز به یک باره افزایش یافت. در هفته منتهی به روز 20 نوامبر، خانواده کنسول 3DS فروشی تقریبا 114 هزار واحدی را تجربه کردند. هفته پیش از آن که هنوز پوکمون جدید به بازار نیامده بود، فروش کنسول تقریبا 30 هزار واحد اعلام شده بود.

اولین پوکمون با نام Red & Blue در سال 1996 عرضه شد و از آن زمان تاکنون، سری بازی پوکمون موفق به فروش 280 میلیون واحدی روی پلتفرم های نینتندو شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی