ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان سیا می گوید روسیه به روی کار آمدن ترامپ کمک کرده است

باراک اوباما از چندی پیش تحقیقات در مورد حملات سایبری و تأثیر نیروهای خارجی بر انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور را آغاز کرده، اما به گزارش واشنگتن پست، ارزیابی های جامع CIA به نتایج ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

باراک اوباما از چندی پیش تحقیقات در مورد حملات سایبری و تأثیر نیروهای خارجی بر انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور را آغاز کرده، اما به گزارش واشنگتن پست، ارزیابی های جامع CIA به نتایج جالبی رسیده است.

طبق گفته این منبع خبری، CIA طی هفته گذشته جدیدترین گزارش خود را با سناتورهای مجلس این کشور به اشتراک گذاشته و اعلام کرده کشور روسیه کمک آشکاری به انتخاب دانلد ترامپ نموده است. این در حالیست که پیشتر گزارشات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا حکایت از آن داشتند که حملات سایبری بیشتر با هدف کاهش اعتماد عموم مردم به سازوکار انتخاباتی این کشور صورت گرفته.

البته ظاهراً به خاطر عدم توافق بین مقامات در مورد پاسخ به برخی سؤالات و ابهامات، هنوز این قضیه به صورت عمومی اعلام نشده و واشنگتن پست به نقل از «میچ مکانل» رهبر اکثریت مجلس سنای ایالات متحده می گوید به چالش کشیدن روس ها در این زمینه در زمره سیاست های حزبی جای می گیرد.

trump-stupid-face

در عین حال، «آدام شیف» نماینده حوزه کالیفرنیا از حزب دموکرات می گوید دولت اوباما تمامی ابزارهای لازم را برای مقابله به مثل و ارائه پاسخ درخور به این اقدامات در اختیار دارد.

گفتنیست «ترامپ» رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در پاسخ به این اتهامات و نقش روسیه در روی کار آمدنش اعلام کرد:

اینها همان افرادی هستند که چند وقت قبل اعلام کردند صدام حسین سلاح های کشتار جمعی در اختیار دارد. باید قبول کنیم که انتخابات با شفافیت کامل به پایان رسیده، و وقت آن است که قدم به مرحله عمل بگذاریم.

نیویورک تایمز نیز مقاله مشابهی را منتشر ساخته و به این نکته مهم اشاره می کند که طبق جمع بندی CIA، هکرهای روسی توانسته اند به سامانه های اطلاعاتی هر دو حزب نفوذ کرده و مدارک متعددی را به دست آورند، اما صرفاً اسنادی را منتشر ساخته اند که حزب دموکرات را تخریب می کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • CATer
    CATer | ۲۰ آذر ۱۳۹۵

    همیشه پای یک روس در میان است...

مطالب پیشنهادی