ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوو شریک صنایع کشتی سازی ایران شد

نام دوو در ایران اساسا با صنایع خودروسازی و عرضه محصولات لوازم خانگی این شرکت مطرح می شود اما واقعیت این است که امپراطوری عظیم کیم وو چونگ، نابغه اقتصادی کره در قرن گذشته میلادی ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

نام دوو در ایران اساسا با صنایع خودروسازی و عرضه محصولات لوازم خانگی این شرکت مطرح می شود اما واقعیت این است که امپراطوری عظیم کیم وو چونگ، نابغه اقتصادی کره در قرن گذشته میلادی حیطه بسیار بزرگتری از این صنایع را شامل می شود.

کیم وو چونگ در نیمه دوم قرن بیستم طوفانی در اقتصاد و صنعت کره به پا کرد و با خریداری بسیاری از شرکت های زیان ده و در معرض خطر ورشکستگی، آن ها را به صنایعی سود ده و افتخار آفرین برای کره تبدیل کرد.

در عظمت عملکرد چونگ همین بس که در سال 1970 بیش از 40 درصد از حجم صادرات کره جنوبی به آمریکا توسط مجموعه شرکت های تحت امر او صورت می گرفت و عملکرد این اقتصاد دان و بازرگان بین المللی در نجات شرکت ها آن چنان درخشان بود که دولت کره جنوبی از او رسما درخواست می کرد تا با در اختیار گرفتن برخی کمپانی های زیان ده دولتی، آن ها را به سود دهی برساند.

dsme-4

یکی از این شرکت ها کمپانی کشتی سازی دولتی کره جنوبی بود که اتفاقا یکی از سخت ترین صنایع تحت هدایت چونگ نیز به شمار می آید چرا که پروسه تغییر ساختار مالی و مدیریتی این شرکت برای رسیدن به سود دهی یازده سال زمان نیاز داشت.

جالب است بدانید که چونگ در تمامی زمینه های کاری خود به موفقیت دست نیافته و شکست های متعددی را نیز تجربه کرده است، برای مثال صنایع خودروسازی دوو که در کشورمان نیز شهرت قابل توجهی دارد، پس از چند اشتباه استراتژیک دچار ورشکستگی شد و هم اکنون تحت مالکیت کمپانی آمریکایی جنرال موتورز قرار دارد.

اما روایت بخش صنایع دریایی و کشتی سازی دوو که با نام اختصاری DSME شناخته می شود به کلی با ماجرای صنعت خودروسازی متفاوت است و این شرکت هم اکنون یکی از سازندگان دریایی مطرح جهان در زمینه کشتی های تجاری، کانتینتر های حمل بار و سایر ملزومات بندرگاهی به شمار می رود.

dsme-3

حالا قردادی بین ایران و شرکت کشتی سازی دوو بسته شده که براساس آن قرار است دوو یک پایانه مخصوص کشتی سازی در ایران احداث کند و ضمن تامین اعتبار مالی این پروژه، دانش ساخت این پایانه را نیز در اختیار ایران قرار دهد.

براساس اطلاعات اولیه در پی امضای قرارداد ساخت این پایانه، راه برای ورود این شرکت به بازار کشتی سازی ایران بسیار هموار می شود و این شرکت می تواند صادرات مربوط به کشتی و قطعات ذی ربط به ایران را توسعه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali-g
    ali-g | ۱۱ دی ۱۳۹۵

    ماشیناش عالی بودن

    • Khanmohammadi
      Khanmohammadi | ۱۳ دی ۱۳۹۵

      قرار بود برند لوازم خانگی دوو را گروه انتخاب بخره کسی خبر داره چی شد؟

مطالب پیشنهادی