ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پرفروش ترین بازی های استیم در سال 2016؛ ویندوز 10 مقبول گیمرها

شرکت والو که به عنوان خالق برخی از به یاد ماندنی ترین بازی های تاریخ صنعت گیم مانند «کانتر استرایک»، «هاف لایف» و «پورتال» شناخته می شود، نزدیک به یک دهه پیش سرویسی به نام ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۳ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

شرکت والو که به عنوان خالق برخی از به یاد ماندنی ترین بازی های تاریخ صنعت گیم مانند «کانتر استرایک»، «هاف لایف» و «پورتال» شناخته می شود، نزدیک به یک دهه پیش سرویسی به نام «استیم» برای کامپیوترهای خانگی راه اندازی کرد که کمتر کسی تصور داشت تا این حد موفق باشد.

در حال حاضر استیم اصلی ترین و بزرگترین بستر پی سی گیمینگ محسوب می شود و همه ساله میزبان میلیون ها گیمر از اقصی نقاط جهان است.

حال که سال 2016 میلادی را پشت سر گذاشته ایم و می دانیم بیش از 10 هزار بازی متنوع روی شبکه استیم یافت می شود، والو لیست 100 بازی پرفروش سال اخیر را منتشر کرده است.

برای این منظور استیم پرفروش ترین عناوین خود را در 4 بخش «پلاتینیم»، «طلایی»، «نقره ای» و «برنزی» دسته بندی کرده که در بین آنها مخلوطی از بازی های پولی، فری-تو-پِلِی، جدید و قدیمی دیده می شوند.

dota_2_game_logo_background_92935_1920x1080

طبق انتظارات بازی های پرطرفداری نظیر «Dota 2» و «Witcher 3» و «Fallout 4» در صدر دسته پلاتینیم ها قرار گرفته اند. «دیویژن»، «راکت لیگ»، «کانتر استرایک گو» و در کمال تعجب عنوان ضعیف «نو منز اسکای» نیز در این دسته جای دارند.

در ادامه بازی هایی مانند «دووم» و «استاردیو ولی» که جزو برترین بازی های سال 2016 به انتخاب دیجیاتو نیز بودند در کنار «آرما 3»، «رایز آو تومب رایدر» و «استلاریس» دسته پرفروش ترین بازی های طلایی استیم را شکل داده اند.

تلفیقی از عناوین قدیمی و جدیدی مانند «دائینگ لایت»، «پی دی 2»، «اسکایریم»، «واچ داگز 2» و «دئوس اکس منکایند دیوایدد» نیز به نشان نقره سال 2016 شبکه گیمینگ استیم دست یافته اند.

سایر بازی های پرطرفدار سال اخیر نیز در لیست برنزی ها قرار دارند که در بین آنها می توان به نام هایی مانند «گریم داون»، «رم توتال وار 2»، «فار کرای 4»، «سیمز 3»، «دیس آنرد 2»، «متال گیر سالید فانتوم پین»، «مافیا 3» و بازی نسبتاً قدیمی «Left 4 Dead 2» اشاره کرد.

Rise of the Tomb Raider

در نهایت لازم به ذکر است طبق آخرین آمارهای رسمی منتشر شده توسط استیم، حدود 50.35 درصد از کاربران این شبکه گیمینگ در حال حاضر از سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می کنند، که حدود 49.10 درصد از آنها نسخه 64 بیتی را به اختیار گرفته اند و مابقی از نسخه 32 بیتی بهره مند هستند.

به کارگیری سایر نسخه های ویندوز نسبت به سال گذشته کاهش چشم گیری داشته و در مجموع نشان از موفقیت قابل توجه مایکروسافت در زمینه جذب مخاطبین به بهره مندی از آخرین سیستم عامل ویندوزی حکایت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sajad Hakimi
    Sajad Hakimi | ۱۳ دی ۱۳۹۵

    dota 2 بسیار عالیه

مطالب پیشنهادی