ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پول
کسب و کار

این 9 عادت در سال جدید پول بیشتری برای شما به ارمغان می آورند

Harv Eker نویسنده ی کتاب «اسرار ذهن میلیونر ها» می گوید: با آموزش می توانید گلف باز، هنرمند و یا سوار کار حرفه ای شوید. برای پولدار شدن نیز باید آموزش ببینید. اگر می خواهید ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

Harv Eker نویسنده ی کتاب «اسرار ذهن میلیونر ها» می گوید: با آموزش می توانید گلف باز، هنرمند و یا سوار کار حرفه ای شوید. برای پولدار شدن نیز باید آموزش ببینید.

اگر می خواهید نحوه ی پولدار شدن را بیاموزید لازم است 9 عادتی که در زیر آمده را وارد سبک زندگی تان کنید:

با افرادی ارتباط برقرار کنید که تحسین شان می کنید

آندرو کارنگی (موسس شرکت فولاد ایالات متحده) قبل از این که به ثروتمند ترین فرد زمان خودش تبدیل شود، در طبقه ی فقیر جامعه به سر می برد. او کلید پولدار شدنش را مغز متفکر می داند.

منظور از مغز متفکر این است که با افرادی معاشرت کنید که بینشی شبیه به شما داشته باشند چرا که مشورت و صحبت با چنین مغز هایی، قدرت تصمیم گیری شما را بهتر می کند.

بعلاوه شما شبیه به افرادی می شوید که با آن ها ارتباط برقرار می کنید. به همین دلیل است که ثروتمندان با کسانی مانند خودشان رابطه برقرار می کنند.

Steve Siebold نویسنده ی میلیونر خودساخته ای است که می گوید:

در بیشتر موارد ارزش شما توسط هم نشین های شما تعیین می شود. پتانسیل فکری و مالی شما با معاشرت با افرادی که از شما موفق تر هستند، گسترش می یابد. در حقیقت، طرز تفکر میلیونر ها با طبقه ی متوسط جامعه متفاوت است و از معاشرت با آن ها درس های زیادی می توان گرفت.

سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری

یکی از راه های کسب پول بیشتر، سرمایه گذاری کردن است و باید تا جایی که امکان دارد سریع تر این کار را کرد.

Michael Solari یک برنامه ریز مالی است. او معتقد است: امروز هر چه بیشتر پول تان را سرمایه گذاری کنید، درآینده بیشتر برداشت خواهید کرد. زیرا ارزش پول و سرمایه ی شما در آینده بیشتر و بیشتر خواهد شد.

ساده ترین راه این است که از بیمه ی کاری شروع کنید. راه دیگر این است که پول تان را در حساب های بانکی سرمایه گذاری نموده تا به هنگام بازنشستگی بتوانید از آن دو استفاده ببرید.

کار نیمه وقت بگیرید

اگر می خواهید پول دار شوید باید بیشتر کار کنید. و بدانید مزایای کار نیمه وقت بیشتر از افزایش حقوق کار تمام وقت است. چرا که با تجربه ی کاری دیگر، مهارت شما بیش تر می شود، مغز تان در زمینه های دیگر نیز رشد یافته و شبکه ی ارتباطی شما وسعت می یابد. افزون بر این فرصت خوبی است که کار مورد علاقه ی خود را پی بگیرید. می توان به عکاسی، تدریس، مربی گری و... اشاره کرد.

غرق در کتاب شوید

کتاب

ثروتمندان بیشتر از سرگرمی، آموزش دیدن را دوست دارند. اینترنت را قطع کنید و در دریای کتاب های سرمایه گذاری و یا زندگی نامه ی افراد موفق شیرجه بزنید.

Siebold می نویسد: زمانی که وارد منزل یک فرد ثروتمند می شوید؛ اولین چیزی که به چشم تان می خورد کتاب خانه ی عظیمی از کتاب هایی است که او برای موفق شدن مطالعه کرده است.

برای مثال وارن بافت مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی (هلدینگ) می گوید 80% روز کاریش به مطالعه اختصاص دارد.

اکثر ثروتمندان تحصیلات عالی را نگذرانده و ترجیح می دهند که علم را در جایی فراتر از کلاس درس بیایند.

در حساب های پرسود سرمایه گذاری کنید

اگر مبلغی بیش از مخارج 6 ماهه ی زندگی را در بانک برای روز مبادا پس انداز کرده اید، مابقی آن را در یک حساب پر سود بگذارید. Katie Brewer یک برنامه ریز مالی است که می گوید: بدتر از نگه داشتن پول در یک بانک کم سود این است که پول تان را در گاو صندوق گذاشته و هیچ سرمایه گذاری با آن نکنید.

اگر شما ریسک پذیر نیستید بهتر است پول تان را در حساب بانکی پر سود بگذارید.

همیشه به دنبال کارهای آسان نباشید

اگر می خواهید در آینده به انسان موفق یا پولداری تبدیل شوید باید همین الان راحت طلبی را کنار بگذارید.

Siebold می گوید: از نظر ثروتمندان، آسایش روانی، احساسی یا جسمی اولین هدف فکرهای طبقه ی متوسط جامعه است. متفکران جهانی، معتقدند میلیونر شدن آسان نیست و میلیونر ها آسایش را در پیشروی در کار و حل کردن چالش ها می یابند.

برای برداشتن یک قدم به جلو، 5 مورد از کارهایی که برای شما راحت نیست اما می تواند از نظر مالی کمک کند را بنویسید.

هدف گذاری کنید

هدف گذاری

برای کسب درآمد باید هدف گذاری دقیقی داشته باشید و سپس برای آن برنامه ریزی کنید. پول ظاهر نمی شود بلکه برای آن باید حسابی کار کرد.

برای رسیدن به درآمد بالا، تلاش، علم و جرات زیادی نیاز است. و تنها زمانی به هدف می رسید که به خوبی برای آن برنامه ریزی کرده باشید.

به هنگام هدف گذاری و برنامه ریزی، واقع بین باشید و مهلت زمانی و اهدافی را تعیین کنید که دست یافتنی باشند. البته هرگز فراموش نکنید در عین حال باید بزرگ فکر کنید.

Eker می نویسد: اولین دلیلی که مردم به آن چه می خواهند نمی رسند این است که نمی دانند چه می خواهند. اما ثروتمندان به خوبی می دانند که پول را می خواهند.

به طور اتوماتیک درآمد ساعتی از روزتان را پس انداز کنید

David Bach نویسنده ی پر فروش ترین کتاب «میلیونر اتوماتیک» مهم ترین قدم مسیر ثروتمند شدن را این می داند که دارایی های تان را در جریان خودکاری قرار دهید.

به نظر Bach باید مقداری از درآمد ماهانه برای بیمه ی کاری تان اختصاص داده شود تا به هنگام بازنشستگی تمام آن پول به شما برگردانده شود. این پول می تواند به اندازه درآمد یک ساعت از روز کاری تان باشد.

فرض کنید درآمد سالانه شما از یک کار تمام وقت به مدت 40 ساعت در هفته، 50000$ باشد. تقریبا به مدت 1920 ساعت در سال به شما پول داده می شود؛ که برابر با 25$ در هر ساعت می شود. روزانه این مقدار کم را پس انداز کنید تا هرگز نگران پول نباشید.

درآمد انفعالی داشته باشید

چه چیزی بهتر از این است که بدون این که کاری کنید درآمدی داشته باشید؟ به این حالت درآمد انفعالی می گویند. در این نوع شما در حالی که خواب هستید نیز پول در می  آورید.

نمونه هایی از این درآمدزایی، سرمایه گذاری در خانه یا خرید سهام یک کسب و کار و حتی ویدیو ساختن در یوتیوب می تواند باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۲۴ دی ۱۳۹۵

    خیلی از از موارد گفته شده تو همین ایران هم کاربرد داره
    یه عده فقط بلند غر بزدند و ناله کنند
    با تشکر از ترجمه مقاله

  • ahooramazda
    ahooramazda | ۱۹ دی ۱۳۹۵

    اینجا ایرانه، میفهمی ؟؟؟?

  • navidkalkali
    navidkalkali | ۱۹ دی ۱۳۹۵

    ما تنبل تر از این حرفا هستیم!

  • دانیال نادری
    دانیال نادری | ۱۹ دی ۱۳۹۵

    اینجا ایران است و آنجا سرزمین کُفر! در سرزمین کفر این اتفاق ها میفته. اینجا جهانه سومه!

  • علی
    علی | ۱۹ دی ۱۳۹۵

    چشم بسته غیب گفته اینجا تو ایران که همه پول ها رو میزارن تو بانک سودش میگیرن... ولی بازم اونی پولدارتره که به جایی وصله!

مطالب پیشنهادی