ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین آزمایشگاه واقعیت مجازی ایران در کرج راه اندازی شد

فناوری واقعیت مجازی روز به روز در حال گسترش و شاخه پراکنی است و طی یک سال گذشته، میلیون ها نفر با آن ها آشنا شده اند و بالاخره توانسته اند مدلی مصرف کننده محور ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

فناوری واقعیت مجازی روز به روز در حال گسترش و شاخه پراکنی است و طی یک سال گذشته، میلیون ها نفر با آن ها آشنا شده اند و بالاخره توانسته اند مدلی مصرف کننده محور را برای استفاده در خانه تهیه کنند.

سامسونگ، گوگل، سونی، فیسبوک، اچ تی سی و بسیاری دیگر از شرکت های نام آور حوزه تکنولوژی در حال حاضر محصولات خود را بر پایه این فناوری توسعه داده و ارائه کرده اند که همین مسئله نشان از اهمیت بالای واقعیت مجازی دارد.

به سبب ماهیت سرگرم کنندگی، این فناوری از دست گیمرها و علاقه مندان ایرانی هم به دور نمانده و واحدهای متنوعی از این دستگاه ها برای فروش در اختیار قرار گرفته است. اما حالا خبر رسیده که دانشگاه هنر، اولین آزمایشگاه واقعیت مجازی و فناوری های نوین کشور را راه اندازی کرده است.

نکته در اینجا نهفته است که نه به منظور سرگرمی، بلکه به منزله فراهم آوردن بسترهای آموزشی، این مرکز در سایت آزمایشگاه های دانشکده معماری و شهرسازی پردیس کرج دانشگاه هنور راه اندازی شده. گفته شده که این آزمایشگاه به جدیدترین سیستم های واقعیت مجازی مجهز است.

امیر شکیبامنش، استادیار دانشگاه هنر می گوید که راه اندازی این مرکز 3 سال به طول انجامیده و مهم ترین هدفی که دنبال می کند «استفاده کاربردی از واقعیت مجازی و فناوری های نوین در مطالعات و پژوهش های شهرسازی و معماری و انجام پژوهش ها و مطالعات بین رشته ای در حوزه های طراحی شهری، معماری، انیمیشن، بازی سازی و چند رسانه ای» است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sami
    sami | ۲۹ دی ۱۳۹۵

    سلام کسی تا حالا از این دستگاه های معروفش مثل مال سونی یا سامسونگ یا گوگل استفاده کرده؟
    خیلی گران هستند تو بعضی سایت ها مدل های که معروف نیستن رو میفروشن مثلا 100 هزار تومان به نظرتون ارزش داره بخری از این هایی که مارک نیستن!

    • محمد امینی
      محمد امینی | ۲۹ دی ۱۳۹۵

      اگه خیلی ثروتمندی میتونی غیر برند بخر ی
      وگرنه بهتره بری سراغ برند های معروف
      ضمنا احتمالا مدل صد تومنی باید یه چیزی شبیه کاردستی های واقعیت افزوده گوگل باشه نه واقعیت مجازی

مطالب پیشنهادی