ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و حفظ جایگاه دوم در بازار فروش چیپ؛ اینتل کماکان صدرنشین است

بر اساس گزارشی که مشاور فناوری اطلاعات «گارتنر» منتشر کرده، بازار فروش نیمه هادی ها با رشدی 1.5 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده و به رقم 339.7 میلیارد دلار رسیده است. طبق همین ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

بر اساس گزارشی که مشاور فناوری اطلاعات «گارتنر» منتشر کرده، بازار فروش نیمه هادی ها با رشدی 1.5 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده و به رقم 339.7 میلیارد دلار رسیده است. طبق همین گزارش مجموع درآمد 25 شرکت تراز اول در صنعت نیمه هادی با افزایشی 7.9 درصدی رو به رو شد و در مجموع 75.9 درصد از فروش کل بازار در اختیار این شرکت ها بوده است.

«گارتنر» اعلام کرده که اینتل توانست در سال 2016 حدود 15.9 درصد از فروش بازار را به خود اختصاص دهد و برای بیست و پنجمین سال پیاپی در مقام اول قرار بگیرد. پس از آن سامسونگ الکترونیکس با 11.8 درصد برای پانزدهمین سال متوالی موفق شد که در جایگاه دوم قرار بگیرد. پس از آنها نیز کوالکام و SK هاینیکس به ترتیب رتبه های سوم و چهارم به خود اختصاص دادند.

گفتنی است طبق توضیحات بیان شده توسط مؤسسه گارتنر «در سال گذشته بخش های وایرلس و محاسبات به عنوان دو قطب اصلی بازار در دو جهت متفاوت حرکت کردند. افزایش درآمد 9.6 درصدی در قسمت وایرلس به لطف رونق بازارهای موبایل های هوشمند و مموری ها صورت گرفته در حالی که کاهش سود 8.3 درصدی بخش محاسبات را می توان به تنزل بازار کامپیوترهای شخصی نسبت داد.»

سامسونگ به سختی در حال تلاش است تا بتواند سهمی حتی بیشتر از بازار مورد اشاره را کسب کند و در این مسیر با کمپانی های همکاری کرده تا استفاده از نیمه هادی ها را افزایش دهد و فرصت های جدیدی برای رشد فراهم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی