دیجیاتو خبرنگار استخدام می‌کند

«ماسایا ناکامورا» پدر Pac-Man درگذشت

«ماسایا ناکامورا»، یکی از پیشروان و خلاقان ژاپنی صنعت بازی های ویدیویی تاریخ که به عنوان پدر Pac-Man شناخته می شود، در سن 91 سالگی درگذشت.

ناکامورا که در سال 1955 استودیو Namco (بخشی از شرکت Bandai Namco فعلی) را بنا کرد، کار خود را به عنوان مربی سوارکاری در یکی از ادارات کشور ژاپن آغاز نمود و در عرصه ای به پیشرو و پدر بازی نمادین صنعت آرکید جهان تبدیل شد.

باندای نامکو که در سال 2005 از ترکیب دو شرکت مختلف تاسیس شد، صبح امروز مرگ ناکامورا در هفته گذشته را تایید کرد.

بازی پک-من توسط ناکامورا خلق و به وسیله «تورو ایواتانی» یکی از مهندسان نامکو، و با الگوبرداری از یک اسلایس برداشته شده از یک پیتزا طراحی شد و در سال 1980 برای نخستین بار در اختیار عموم قرار گرفت.

در دوره ای که رقیب جدی و بزرگی وجود نداشت و Space Invaders تنها آرکید موفق بازار بود، آدمک دایره شکل زرد رنگ به شدت مورد استقبال مردم و گیمرهای سراسر جهان قرار گرفت.

به اعتقاد کتاب رکوردهای گینس پک-من تاکنون بیش از 10 میلیارد بار بازی شده و به نوعی موفق ترین عنوان دستگاه های آرکید سکه ای در تاریخ است.

بازی پک-من در طول سالیان گذشته به یکی از نمادهای صنعت گیم جهان تبدیل شده و الگوی شمار بسیار زیادی از صنایع مختلف بوده است تا جایی که انواع و اقسام لباس ها و گجت های مختلف مبتنی بر آن در بازار یافت می شود.

گفتنی است نامکو درگذشت ناکامورای افسانه ای را تایید کرده، اما علت و دلیل مرگ را به دلیل احترام به خانواده او عنوان نکرده است.

مطالب مرتبط

گزارش ماه فوریه NPD؛ رقابت تنگاتنگ فارکرای پرایمال و بلک آپس 3

طبق معمول هر ماه، گروه NPD گزارش خود از آمار و ارقام مربوط به صنعت بازی در ماه فوریه میلادی را منتشر کرده است که از رکود نسبی بازار حکایت دارد. همانند چند ماه اخیر، پلی استیشن 4 یکبار دیگر به پرفروش ترین کنسول خانگی تبدیل شد و سونی معتقد است که فروش پلی استیشن... ادامه مطلب

الماس گمشده: قتل های پیکسلی در میامی؛ معرفی بازی Hotline Miami

داستان از جایی شروع شد که رالف بائر با ساخت Magnavox Odyssey، نخستین کنسول بازی، سرگرمی را به خانه ما هدیه داد. تنها کافی بود کارتریج را وارد دستگاه کنیم، رو به روی تلویزیون بنشینیم و ساعاتی خوش را پشت سر بگذاریم.این رویه از آن زمان تا کنون ادامه داشته و تقریبا در هر خانه ای، حداقل... ادامه مطلب

علت تاخیر در معرفی کنسول NX، عدم اجرای مناسب بازی Super Mario بوده است

امروز، روزی است که نینتندو قصد دارد بالاخره از کنسول مورد انتظار NX رونمایی کند و دیگر بیشتر از این لازم نیست صبر کنیم. مدت ها پیش، شایعاتی به گوش می رسید مبنی بر اینکه نینتندو می خواهد در ماه سپتامبر از کنسول هیبریدی خود رونمایی کند اما این ماه هم گذشت و هیچ خبری... ادامه مطلب

گزارش صادرات بازی های دیجیتال ایرانی در بازار خارج از کشور

صنعت گیم جهانی بسترهای نامحدود و گسترده ای در زمینه معرفی، انتشار و عرضه بازی های ویدیویی در اختیار دارد که از بین آن به راحتی می توان به فروشگاه های پرمخاطب ویندوز استور، گوگل پلی و اپ استور، و همینطور مراسم های سالیانه و بزرگ E3 یا Gamescom اشاره کرد.بازی های دیجیتال در سال... ادامه مطلب

برگزاری The Game Awards 2015 تایید شد

سال گذشته، مراسم The Game Awards 2014 با حمایت گسترده بازی سازان و سرمایه گذاران برای اولین بار و مستقل از هر شبکه تلویزیونی برگزار شد تا جف کیلی، مجری و برگزار کننده آن بتواند مراسمی به سبک اسکار برای دنیای بازی اجرا کند.شب گذشته، اکانت رسمی توییتر The Game Awards، برگزاری این مراسم را... ادامه مطلب

انتشار بازی انحصاری Horizon: Zero Dawn تا سال 2017 به تعویق افتاد [تماشا کنید]

بنابر اعلام مشترک و رسمی کمپانی سونی و استودیوی Guerilla Games، عرضه بازی انحصاری Horizon: Zero Dawn برای کنسول نسل هشتمی پلی استیشن 4 به تعویق افتاده و حالا باید در تاریخ 1 مارس 2017 (برابر با 11 اسفند) منتظر انتشار آن بود.«هرمان هولست» (Herman Hulst) یکی از سخنگویان گوریلا گیمز در بیانیه ای گفته:این... ادامه مطلب

نظرات ۲

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x