ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاکنون 127 شرکت آمریکایی سند اعتراض به سیاست های ترامپ را امضا کرده اند

تا به این لحظه 127 کمپانی فعال در ایالات متحده، سند قانونی را علیه قانون ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا امضا کردند و رسماً اعلام نمودند این اقدام ترامپ، کسب و کار آنها را مختل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

تا به این لحظه 127 کمپانی فعال در ایالات متحده، سند قانونی را علیه قانون ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا امضا کردند و رسماً اعلام نمودند این اقدام ترامپ، کسب و کار آنها را مختل ساخته.

در بین امضاکنندگان این سند، نام شرکت هایی همچون توییتر، اینتل، ردیت، نتفلیکس، لیفت، کیک استارتر، پی پَل، مایکروسافت، یلپ، ایر بی ان بی، اسپاتیفای، دراپ باکس، اچ پی و حتی مدیرعامل اوبر که تا چند روز قبل در تیم مشاوره ترامپ حضور داشت به چشم می خورد.

لازم به ذکر است اگرچه شرکت های تحت مدیریت ایلان ماسک در ابتدا این سند را امضا نکردند، اما در فهرست نهایی نام تسلا و اسپیس اکس نیز به چشم می خورد، در حالی که ماسک هنوز در تیم مشاوره اقتصادی ترامپ حضور دارد.

دانشجوی ایرانی پس از ورود به آمریکا مورد استقبال دوستانش قرار گرفته است

رهبران کسب و کار آمریکایی که تا پیش از این از ارزش های انسانی و برابری سخن می گفتند، اکنون تبعات اقتصادی فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا را خاطرنشان کرده و اعلام داشتند:

این فرمان باعث می شود روند به کار گیری، استخدام و حفظ بخشی از بهترین کارمندان در کمپانی های آمریکایی بسیار دشوار شده و هزینه هنگفتی را در پی داشته باشد. عملیات تجاری ما با مشکل مواجه شده و توانایی جذب استعداد، کسب و کار و سرمایه گذاری در ایالات متحده با تهدیدات جدی روبروست.

گفتنیست یکی از بزرگ ترین نقاط قوت کسب و کار آمریکا و هر کشور دیگر به ویژه در بازار سهام، ثبات شرایط است و فرمان اجرایی ترامپ در مورد مهاجرین با بر هم زدن این پایداری، تأثیر نامطلوبی بر وضعیت آنها ایجاد کرده.

نکته دیگری که شرکت های فعال آمریکایی از آن هراس دارند، ادامه این شرایط در آینده است. آنها می گویند اگر قانون فوق برای این هفت کشور را تاب بیاورند، شاید در آینده فرمانی مشابه برای دیگر کشورهای جهان نیز صادر شود و ملی گرایی افراطی و نژادپرستی در ایالات متحده برقرار گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

    لطفا دیگه از ترامپ بکشین بیرون

مطالب پیشنهادی