ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرتاب موشک فالکون ۹ اسپیس اکس
علمی

برنامه پرتاب های مستمر اسپیس اکس از ۳۰ بهمن آغاز می شود

پس از آن که اواخر سال ۲۰۱۶ یکی از موشک های فالکون ۹ شرکت اسپیس اکس درست قبل از پرتاب بر روی سکو دچار انفجار شد، این شرکت حدود دو هفته قبل توانست نخستین پرتاب موفق آمیز ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

پس از آن که اواخر سال ۲۰۱۶ یکی از موشک های فالکون ۹ شرکت اسپیس اکس درست قبل از پرتاب بر روی سکو دچار انفجار شد، این شرکت حدود دو هفته قبل توانست نخستین پرتاب موفق آمیز آزمایشی را پشت سر بگذارد. حال طبق اعلام جدید، ماموریت راکت های فالکون این شرکت از تاریخ ۳۰ بهمن مجدداً از سر گرفته خواهد شد.

این خبر توسط حساب رسمی شرکت فضایی اسپیس اکس در توییتر منتشر شده و بر طبق آن قرار است یک کپسول دراگون حاوی محموله ای از مواد مورد نیاز ایستگاه فضایی بین المللی، توسط یکی از راکت های این شرکت و از پایگاه فضایی کندی به آسمان پرتاب شود.

همان طور که پیش تر اعلام شده بود، اسپیس اکس در طی برنامه ای بلندپروازانه قصد دارد هر دو تا سه هفته یک بار پرتاب موفقیت آمیزی را به اجرا بگذارد. حال به نظر می رسد این برنامه به طور رسمی در روز ۱۸ فوریه (۳۰ بهمن) و با پرتاب اولین موشک آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است که این پرتاب، اولین پرتاب رسمی خواهد بود که قرار است از سکوی جدید پایگاه فضایی کندی فلوریدا به انجام برسد و این برنامه تا زمانی که عملیات تعمیر و آماده سازی سکوی مشهور پایگاه کیپ کاناورال به پایان برسد، ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی