ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل از سخت افزار اختصاصی و ایمن خود برای دیتاسنترها رونمایی کرد

در کنار اپلیکیشن ها و سرویس های جدیدی که به تازگی در جریان کنفرانس «کلاود نکست» Cloud Next گوگل معرفی شدند، این کمپانی چندین مورد توسعه سخت افزاری را نیز به اطلاع همگان رساند. به گفته ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

در کنار اپلیکیشن ها و سرویس های جدیدی که به تازگی در جریان کنفرانس «کلاود نکست» Cloud Next گوگل معرفی شدند، این کمپانی چندین مورد توسعه سخت افزاری را نیز به اطلاع همگان رساند.

به گفته گوگل، ماه گذشته «کلاود پلتفرم» (Cloud Platform) به پردازشگر گرافیکی (GPU) مجهز شده، «کامپیوت انجین» (Compute Engine) تعداد هسته های پردازنده در اختیار ماشین های مجازی را تا دو برابر افزایش داده، و همچنین جدیدترین چیپ امنیتی تایتان (Titan) نیز در اختیار دیتا سرورها قرار گرفته.

در به روز رسانی Compute Engine کاربران می توانند نرم افزار و دیگر فعالیت های خود را روی ماشین های مجازی با حداکثر 64 هسته پردازشی به اجرا درآورند. همچنین حداکثر حافظه رَم در اختیار هر کاربر نیز به رقم 416 گیگابایت می رسد، که اجرای عملیات سنگین برای حافظه را به مراتب ساده تر می سازد. این گزینه ها در حال حاضر به صورت استاندارد یا سفارشی موجود هستند.

گوگل همچنین اعلام کرد تا پایان سال جاری، کاربران این موتور پردازشی کلاود به تعداد هسته های بیشتر و بیش از 1 ترابایت رَم دست خواهند یافت.

در جریان این مراسم، نایب رئیس زیرساخت های فنی کلاود گوگل به معرفی سخت افزارهای سفارشی جدید این کمپانی پرداخت، و کنترلر شبکه اختصاصی برای دیتا سنتر ها را رونمایی کرد که به چیپ تایتان روی بورد مجهز است. به گفته گوگل، این چیپ مسئول برقراری اطمینان و امنیت کامل بین کامپیوترها و لوازم جانبی در زیرساخت کلاود است، و شناسایی و احراز هویت مطمئن را در سطح سخت افزاری میسر می سازد.

گفتنیست گوگل مدتیست که فعالیت خود در زمینه سخت افزاری و به خصوص چیپ های پردازشی را توسعه داده. آنها چندی پیش از «واحدهای پردازش تنسور» (Tensor Processing Unit) برای استفاده از حوزه یادگیری ماشینی رونمایی کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amirhossein_monjezipour
    amirhossein_monjezipour | ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

    تکنولوژی Vmware جدیدتر هست در زمینه کلود چون که در نسخه 6 هر ماشین 128 cpu و 1T رم میتونست داشته باشه و تو نسخه 6.5 این عدد 2 برابر شده الان.

مطالب پیشنهادی