ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با بهترین ناشرین بازی های موبایل آشنا شوید [قسمت دوم و پایانی]

صحبت از موفقیت عناوین اسمارت فون ها بی فایده است. این صنعت حالا به جایگاهی رسیده که کمپانی های بزرگ هم برای کسب سود دست به ساخت اپلیکیشن های مختلف می زنند. صحبت های نینتندو ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

صحبت از موفقیت عناوین اسمارت فون ها بی فایده است. این صنعت حالا به جایگاهی رسیده که کمپانی های بزرگ هم برای کسب سود دست به ساخت اپلیکیشن های مختلف می زنند. صحبت های نینتندو را فراموش نموده اید؟ ژاپنی ها دورانی هیچگونه تمایلی به توسعه بازی های ویدیویی روی تلفن های هوشمند نداشتند اما بعد ها تغییراتی روی سیاست های خود دادند.

صنعت ساخت اپلیکیشن های اسمارت فون ها به محبوبیت فراوانی دست یافته و پشتبند آن، استودیوها یا شرکت های فراوانی به توسعه بازی های موبایل روی آورده اند. اما بین این هیاهو، کدام یک بهترین هستند؟ برای مطلب پیش رو تصمیم گرفتیم روی همین مسئله دست گذاشته و به شرکت های خوبی که بیش از 5 اپلیکیشن تا حالا عرضه نموده اند بپردازیم. پس تا پایان ما را همراهی کنید. قسمت ابتدایی مقاله را می توانید از اینجا مطالعه نمایید.

Supercell

تعداد بازی های ساخته شده توسط آن ها: 6
دانلودها: جمعا بیش از 600 میلیون

راهی که خیلی از کمپانی های بزرگ بعد از دهه ها می روند را Supercell پس از چند سال توانست طی کند. موفقیت هایی که حتی تاثیراتش را روی اقتصاد فنلاند هم می توانید ببینید. جدا از المان های مثبت و معتاد کننده ساخته های آن ها، مهمترین علت موفقیت ساخته های این توسعه دهنده «ترکیب درست سادگی با سختی» است. به سن کسانی که Clash of Clans یا Clash Royale را انجام می دهند نگاه کنید؛ شما طی همان دقیقه های ابتدایی مکانیزم های این عناوین را یاد می گیرید ولی برای آنکه بخواهید طعم خوش موفقیت را بچشید باید با برنامه پیش بروید.

Clash of Clans

با وجود آنکه چند ماه پیش از عرضه Clash of Clans، استودیوی Supercell اپلیکیشن Hay Day را عرضه نموده بود ولی استارت محبوبیت عجیب این توسعه دهنده فنلاندی را باید به نام Clash of Clans بزنیم؛ عنوانی که به واسطه ذات «معتاد کننده» خود توانست لقب شیطان را از بعضی ها کسب کند. شاید خیلی ها ساخته Supercell را با ویژگی های مثبت گیم پلی آن بشناسند ولی نباید از اهمیت پشتیبانی استثنایی فنلاندی ها که خودش کلاس درسی برای بقیه است بگذریم؛ نزدیک به نیم دهه از عرضه Clash of Clans می گذرد ولی همچنان بازیکن ها آن را انجام می دهند.

Clash of Clans

Clash of Clans

سازنده: Supercell قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 63.5 / 55 مگابایت زبان:

Clash Royale

Clash Royale بیش از آن که یکی از جذاب ترین اپلیکیشن های تلفن های هوشمند باشد، جوابی محکم به منتقدین شرکت Supercell بود؛ موفقیت های Clash of Clans اتفاقی نیستند. دقیقا خلاف استودیوی معروف Rovio که نمی دانست چگونه Angry Birds را گسترش دهد و تلاش هایش هم اغلب جواب ندادند، فنلاندی ها با الهام درست از Clash of Clans نه تنها توانستند دنیای بازی هایشان را بزرگ کنند بلکه یک تجربه گرافیکی نسبتا مشابه و البته متفاوت از دیدگاه گیم پلی را به بازیکن ها هدیه دادند.

Clash Royale

Clash Royale

سازنده: Supercell قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 93.6 / 87 مگابایت زبان:

Ketchapp

تعداد بازی های عرضه شده روی گوگل پلی: 103
دانلودها: جمعا بیش از 400 میلیون

شاید ارائه یک تجربه ساده دورانی از مهمترین علت موفقیت های Ketchapp [سال تاسیس: 2014] بوده باشد اما حالا این رویه جواب نمی دهد. آن ها همچنان با استانداردهای گذشته دست به توسعه ساخته هایشان می زنند و متاسفانه سادگی بیش از حد بعضی از عناوین Ketchapp موجب شده تا آن «گستردگی» که می خواهیم را نبینیم. ولی می دانید نکته جالب کجاست؟ با تمام این نقطه ضعف ها، Ketchapp همچنان یکی از دوست داشتنی ترین سازندگان بازی های اسمارت فون ها است و همان لحظه که از مشکلات زندگی خسته شده ایم به بازی های آن ها روی می آوریم تا به آرامش برسیم.

2048

2048 را تقریبا خیلی از بازیکن ها می شناسند؛ عنوانی الهام گرفته از Threes که با آن باید عددها را روی هم بفرستید تا به رقم های بزرگ برسید. اما آیا می دانستید استارت محبوبیت Ketchapp هم با همین اپلیکیشن بود؟ اشتباه نکنید، آن ها هیچگونی مسئولیتی طی ساخت 2048 نداشته اند و جوانی با نام Gabriele Cirulli آن را توسعه داده است. بلکه Ketchapp تنها وظیفه پورت این اپ برای iOS را به عهده داشت و همین مسئله را می توانیم شروعی برای موفقیت های نسبتا فراوان این توسعه فرانسوی بنامیم.

2048

2048

سازنده: Gabriele Cirulli قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 15.5 / 1.5 مگابایت زبان:

2Cars

به واسطه عرضه عناوین زیادی توسط Ketchapp، انتخاب تنها دو اپلیکیشن بین بازی های آن ها واقعا سخت بود اما نهایت تصمیم گرفتیم تا 2048 و 2Cars را انتخاب کنیم. علت گزینش 2048 که مشخص است؛ با یکی از محبوب ترین های اسمارت فون ها مواجه هستیم. ولی 2Cars برای چه؟ این اپلیکیشن را می توانیم یکی از سرگرم کننده ترین ساخته های Ketchapp بنامیم چون جدا از جذابیت های مکانیزم های گیم پلی و سادگی 2Cars، با آن می توانید طعم چالش را بیش از بقیه عناوین این توسعه دهنده بچشید.

2 Cars

2 Cars

سازنده: Ketchapp قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 20.4 / 9.9 / 1.78 مگابایت زبان:

Miniclip.com

تعداد بازی های عرضه شده روی گوگل پلی: 37
دانلودها: جمعا بیش از 700 میلیون

می دانید مهمترین علت موفقیت Miniclip چیست؟ این توسعه دهنده که دورانی تنها یک وب سایت بود و عناوین تحت وب می ساخت، با تاکید روی «مسابقه با بقیه بازیکن ها» توانست به موفقیت برسد. بازی های آن ها همگی ضمن سادگی یک تجربه استثنایی را به مخاطب هدیه می دهند اما نکته مهم، القای درست احساس رقابت با دوستان است. همین مسئله هم موجب شده تا عناوین آن ها برای کسانی که فقط می خواهند ساعاتی خود را سرگرم کنند، یکی از بهترین انتخاب ها بین اپلیکیشن های فراوان اسمارت فون ها باشد.

Soccer Stars

بگذارید از همین ابتدا یک نکته مهم را بگوییم؛ عید نزدیک است و شاید ندانید چگونه این تعطیلات را بگذارید. تقریبا تمام ساخته های Miniclip که احتیاجی به اینترنت قدرتمندی ندارند [البته بعضا می توانید آفلاین به تجربه آن ها بنشینید] می توانند شما را سرگرم کنند. Soccer Stars را هم می توانیم یکی از همین بازی های خوب بنامیم؛ عنوانی ساده که تنها باید با پرتاب فوتبالیست ها به سمت توپ و گلزنی به او، طعم خوش موفقیت را بچشید. یک تجربه متفاوت از محبوب ترین ورزش دنیا که پیشنهاد می کنیم از دست ندهید.

Soccer Stars

Soccer Stars

سازنده: Miniclip.com قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 68.5 / 35.6 مگابایت زبان:

Archery King

https://digiato.com/wp-content/uploads/2016/11/Archery-King.jpg

بیش از Archery King هم عناوین زیادی بودند که یک تجربه نسبتا شبیه سازی از ورزش «کمانداری» را به بازیکن ها هدیه می دادند اما هیچکدام همانند Archery King نتوانستند بازیکن ها را سرگرم کنند. می دانید برای چه؟ به همان علتی که ابتدای توضیحاتی از Miniclip.com گفتیم. با وجود آنکه می توانید با هوش مصنوعی هم رقابت کنید اما تاکید Archery King روی مسابقه با بقیه بازیکن ها و چالش های گوناگون مسابقات موجب شده تا این اپلیکیشن بیش از رقبایش شما را سرگرم کند.

Archery King

Archery King

سازنده: Miniclip.com قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 118 / 48 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • | ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

    nikke هم بازیای‌خوبی ساخته.مثل شادو فایت و ویکتور

مطالب پیشنهادی