ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ده روشی که تجربه پخش موسیقی را در اندروید بهبود می بخشند

هانس کریستین اندرسون جمله جالبی دارد که می گوید: «جایی که کلام قاصر است، موسیقی ناطق است.» موسیقی در اصل زبانی جهانی است که همه ما کم و بیش گرفتار آن هستیم و از آن ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

هانس کریستین اندرسون جمله جالبی دارد که می گوید: «جایی که کلام قاصر است، موسیقی ناطق است.» موسیقی در اصل زبانی جهانی است که همه ما کم و بیش گرفتار آن هستیم و از آن لذت می بریم. با این حال، لذت بردن از این تجربه ناب و دلنشین نیازمندی هایی هم دارد.

اما این روزها، راه های پخش موسیقی نیز اهمیت بسیار بالایی دارند. نمی شود یک موسیقی خوب را بدون یک پخش کننده فوق العاده گوش کرد. علاوه بر این، در دنیایی زندگی می کنیم که تقریبا تمامی وسائل کاربردی اطرافمان هوشمند هستند.

پخش کننده های موسیقی هم نباید از این قضیه مستثنی باشند و باید با بهره گرفتن از تکنولوژی روز، تجربه ای شیرین تر برای خود رقم بزنیم. موبایل های امروزی هم پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک پلیر موسیقی خوب را دارند و می توان با چند روش ساده به ویژگی های بسیاری روی آن ها دست پیدا کرد.

ما هم دست روی همین موضوع گذاشته ایم و در ادامه می خواهیم به معرفی چند روشی بپردازیم که می توان به وسیله آن ها، تجربه پخش موسیقی روی پلتفرم اندروید را ارتقا بخشید. با دیجیاتو همراه باشید.

۱) جا به جا کردن موسیقی ها تنها با یک اشاره

مسلما همیشه حال و حوصله هر موزیکی را نداریم و ممکن است از خیر برخی از آن ها بدون گوش دادن شان بگذریم. با لمسی شدن موبایل ها، روند تغییر موزیک در حال پخش نیز دستخوش تغییر شد و دیگر لازم نبود که برای این کار کلید های مختلفی را فشرد.

اما گفتنیست می توان رویه فعلی را نیز بسیار ساده تر کرد. اپلیکیشن هایی هستند که می توان برای عوض کردن موزیک در آن ها از طریق کشیدن دست روی صفحه نمایش اقدام نمود و خود را محدود به فشردن کلیدی خاص روی اپ نکرد.

«Audio Swipe» یکی از معدود اپ هایی است که چنین امکانی در آن وجود دارد. با نصب این اپلیکیشن علاوه بر امکان تغییر موسیقی به وسیله کشیدن دست روی صفحه، ویژگی های دیگری هم به دست می آورید که استفاده از آن ها نیز می تواند برای تان بسیار کاربردی باشد.

۲) کم و زیاد کردن صدا با استفاده از نمایشگر

حالا که می خواهیم از صفحه نمایش بیشتر استفاده کنیم، چرا از آن برای کم و زیاد کردن صدای موبایل بهره نگیریم. مسلما استفاده از نمایشگر برای کم و زیاد کردن صدا خیلی راحت تر از فشردن کلیدهای کناری است.

برای رسیدن به این امکان هم یک راهکار خیلی ساده وجود دارد و آن هم چیزی جز نصب کردن اپلیکیشن «VolumeSlider» نیست. کافیست اپلیکیشن را روی موبایل خود نصب کنید و با ورود به منو تنظیمات آن، «instruction option» را روی حالت Media قرار دهید.

۳) ایجاد تغییرات با تکان دادن موبایل

آیا برای تان تغییر آهنگ با یک بار تکان دادن موبایل چیزی متعلق به آینده است؟ اگر به این سوال پاسخ مثبت می دهید، باید بگوییم که می توانید با نصب اپ «Wave Control»، آینده را خیلی زود تر تجربه کنید.

Wave Control اپلیکیشنی است که تعداد زیادی ژست حرکتی را به موبایل شما اضافه می کند. باید خاطر نشان کرد که اپ های پخش کننده موسیقی نیز مستثنی از ویژگی های حرکتی Wave Control نیستند و می توانید با بررسی تنظیمات این اپ، پای امکانات تازه ای را به تلفن هوشمند خود باز کنید.

۴) گوش دادن موسیقی در کنار دوستان

شاید برای تان پیش آمده باشد که با دوستان خود یک جا جمع شده باشید و بخواهید با یکدیگر موسیقی خاصی را گوش کنید. اما مسلما صدای یک تلفن هوشمند برای یک جمع چند نفره چندان کافی به نظر نمی رسد. با این حال تکنولوژی هیچ نیازی را بی پاسخ نمی گذارد.

جواب این مشکل نیز در دستان توسعه دهندگان اپلیکیشن «AmpMe» است. کافیست این اپلیکیشن جذاب و کاربردی را روی تلفن هوشمند خود نصب نمایید و همه موبایل های اطراف را به یک دیگر متصل کنید.

با اتصال موبایل ها به یک دیگر، AmpMe اسپیکر تمام آن ها را با هم همگام سازی یا اصطلاحا سینک می کند. پس از آن هر آهنگی که انتخاب کنید، صدایش را از تمامی موبایل های متصل به هم می شنوید و به نوعی همه آن ها را به یک اسپیکر قدرتمند تبدیل می کنید.

۵) آن طور که می خواهید به موزیک های تان گوش دهید

نمی شود عاشق موسیقی بود و وجود یک اکولایزر قدرتمند را نادیده گرفت. همه ما دوست داریم هر از گاهی تغییراتی در موسیقی های خود ایجاد کنیم و آن ها را آنطور که می خواهیم، گوش دهیم.

به همین منظور داشتن اپلیکیشنی مانند «Equalizer & Bass Booster» روی موبایل کاملا ضروری به نظر می رسد. اپلیکیشن مذکور در میان بهترین ها قرار دارد و با رابط کاربری ساده اما کاربردی اش شما را هنگام استفاده گیج نمی کند.

۶) خروجی های صدا را محدود کنید

بسیاری از کاربران ترجیح می دهند که در همه جا و حتی محیط کار هم به موسیقی گوش دهند. به همین منظور برخی از آن ها از یک گوشی هدفون برای گوش دادن به موزیک های مورد علاقه شان استفاده می کنند تا بتوانند صدای رئیس خود را هم بشنوند و به دستوراتش عمل کنند.

اما همانطور که می دانید، استفاده از یک گوشی هدفون تمامی کیفیت موزیک در حال پخش را منتقل نمی کند. با این حال به اندروید N امکانی اضافه شده که می توان به واسطه آن خروجی های پخش صدا را محدود کرد.

با فعال کردن این گزینه می توانید خروجی صدا را روی یک گوشی هدفون بگذارید و تمامی جزئیات موسیقی در حال پخش را از آن بشنوید. برای فعال کردن این گزینه کافیست به منو Accessibility تنظیمات تلفن هوشمند خود بروید و از آنجا گزینه Mono audio را فعال کنید تا از آن پس صدای موزیک در حال پخش تان، تنها از یک خروجی هدفون به گوش برسد.

۷) هر از گاهی درگاه خروجی صدای موبایل تان را بررسی کنید

تا کنون برای شما پیش آمده که پس از مدتی صدای اسپیکر موبایل تان کاهش یابد؟ اگر به این سوال پاسخ مثبت می دهید، بهتر است نگاهی به خروجی صدای تلفن هوشمندتان بیاندازید.

چرا که پس از مدتی گرد و غبار پوشش سطحی روی اسپیکرها را پر می کنند و مانع از خارج شدن صدا به طور کامل می شوند. به همین منظور بهتر است به بررسی مداوم پوشش خروجی صدا، عادت کنید و هر از گاهی آن ها را تمیز نمایید.

۸) برای پیدا کردن یک پخش کننده موزیک خوب، وقت بگذارید

بیشمار اپلیکیشن پخش کننده موزیک وجود دارند و هر کدام سرویس های خاص خود را ارائه می دهند. بسیاری از ما نیز خیلی حوصله گشت و گذار میان هزاران اپ مختلف را نداریم و اغلب اولین اپلیکیشنی که می بینیم را نصب می کنیم.

با این حال اگر به دنبال کیفیت هستید، نباید چنین رفتاری بکنید و باید دقایقی را برای بررسی اپ های مختلف وقت بگذارید. چرا که تمامی اپلیکیشن ها نمی توانند موزیک ها را با بهترین کیفیت پخش کنند. پس نتیجه می گیریم که انتخاب یک اپلیکیشن خوب تاثیر زیادی روی کیفیت پخش می گذارد و باید به این امر توجه ویژه ای داشت.

۹) حواس تان به دیتا سیور ها باشد

برخی از اپ های استریم کننده موزیک، دارای ویژگی دیتا سیور هستند و به نوعی برای کاهش مصرف داده ها، کیفیت موسیقی در حال پخش را پایین می آورند. اما اگر کیفیت برای تان بیشتر از کاهش مصرف ارزش دارد، بهتر است سری به تنظیمات اپ های مورد استفاده خود بزنید و تغییراتی را در این زمینه اعمال کنید.

۱۰) کیفیت در مقابل برند

همیشه نام یک برند، تضمین کننده کیفیت یک محصول نیست. پس نباید همیشه فریب ظاهر را خورد و گاهی باید قبل از خرید یک محصول گران قیمت کمی راجع به کیفیت آن تحقیق به عمل آورد.

ممکن است در جریان جستجو میان محصولات مختلف، هدفونی را پیدا کنید که کیفیت و قدرتش از کالای یک برند معروف بهتر باشد و قیمت پایین تری را نیز به همراه داشته باشد. پس بهتر است برای خرید یک اسپیکر یا هدفون کمی محصولات مختلف را بررسی کنید و با هزینه ای کمتر، کیفیت بهتری به دست آورید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • David Angel
    David Angel | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶

    بهترین خروجی صدای هدفون، htc و Sony دارن مخصوصا سری Hi Res

  • تنهای وحشی
    تنهای وحشی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۶

    بهترین پلیری که هست جت ایدیو هست پلیر های دیگه قاطی دارن عکس پوسته خواننده رو حا به جا نشان میدن حال ادمو بهم میزنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی