ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میکرو نمایشگرهای OLED و احتمال ورود به حوزه حسگرهای تشخیص اثر انگشت

همانطور که می دانید یکی از جذاب ترین شایعه ها در مورد گلکسی اس 8 این بود که تلفن همراه مذکور از حسگر تشخیص اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر بهره می برد اما بنابر ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

همانطور که می دانید یکی از جذاب ترین شایعه ها در مورد گلکسی اس 8 این بود که تلفن همراه مذکور از حسگر تشخیص اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر بهره می برد اما بنابر دلایل فنی آنها موفق نشدند این فناوری را به خط تولید پرچمدار خود بیاورند. حال مؤسسه Fraunhofer از تازه ترین دستاوردهای خود رونمایی کرده که می تواند تکنولوژی بسیار پیشرفته و ایمن مبتنی بر اثر انگشت را به زیر گلس های محافظ صفحه نمایش راه دهد.

گفتنی است طبق ادعای مؤسسه Fraunhofer، محصول اخیر آنها که از میکرو نمایشگرهای اولد بهره می برد قادر است با دقت 1600dpi اثر انگشت افراد را شناسایی کند که این مقدار سه برابر بیش از استاندارد مورد نیاز FBI است.

گفته می شود فناوری منحصر بفرد مورد اشاره از OLED به عنوان منبع نوری برای میکرو چیپ ها بهره می برد. بدین نحو نورهایی به انگشت تابیده می شوند و بازتاب آن تشخیص داده شده و مورد آنالیز قرار می گیرند.

تکنولوژی مورد بحث می تواند با دقت 1600dpi اثر انگشت افراد را شناسایی کند که این مقدار سه برابر بیش از استاندارد مورد نیاز FBI است

در همین رابطه «Bernd Richter»، معاون مدیر بخش میکرو نمایشگرهای اولد و سنسورها در انستیتو Fraunhofer عنوان کرده است که تکنولوژی مورد استفاده آنها ضخامت بسیاری کمی داشته به نحوی که فاصله انگشت با سنسور تصویر به حداقل رسیده و از این رو دیگر نیازی به لنزهای تصویر برداری اضافی نیست.

ناگفته نماند سنسورهای تشخیص اثر انگشت اپتیکال قدیمی ترین فناوری در این حوزه است و به دلیل آنکه بر تصویر برداری اپتیکی از انگشت متکی است، بنابراین به راحتی می توان آن را فریب داد که از این حیث سنسورهای تازه انستیتو Fraunhofer برتری محسوسی نسبت به آنها دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • javad
    javad | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    من کاری به این خبر ندارم اما هروقت تو جمله کلمه oled باشه یاد سامسونگ میافتم انگار سامسونگ یعنی oled

    • ADCFY
      ADCFY | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

      اون امولد

  • | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    احتمالا بزودی دوربین سلفی باصفحه نمایش ادغام میشه و احتمالا جاش وسط صفحه باشه تا با نگاه کردن به صفحه خط دید چشم هم داخل عکس باشه

مطالب پیشنهادی