ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه پیامک های از دست رفته در اندروید را برگردانیم؟

اگر به اشتباه تمام پیامک های خود را پاک کرده اید، باید بگوییم که این پیام های از دست رفته در شرایطی خاص قابل بازیابی هستند. بنابراین وقت را تلف نکنید و تلفن هوشمند و رایانه ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

اگر به اشتباه تمام پیامک های خود را پاک کرده اید، باید بگوییم که این پیام های از دست رفته در شرایطی خاص قابل بازیابی هستند. بنابراین وقت را تلف نکنید و تلفن هوشمند و رایانه خود را برای شروع عملیات بازیابی آماده نمایید. این جا هستیم تا نحوه بازیابی پیامک های از دست رفته را به شما آموزش دهیم.

استفاده از ابزار MobiKin Doctor for Android

سریع ترین روش برای بازگرداندن پیامک ها و مخاطبینی که از دست رفته و یا به اشتباه حذف شده اند استفاده از یک نرم افزار با کیفیت است. در رابطه با همین موضوع MobiKin Doctor for Android، سیستمی درجه یک است که به سرعت و به شکلی مؤثر اقدام به بازیابی پیامک های از دست رفته کاربران می کند.

بد نیست بدانید کهMobiKin Doctor بیش از 2 هزار دیوایس اندرویدی را تحت پوشش خود قرار می دهد.

برای استفاده از MobiKin Doctor احتیاجی به روت کردن دستگاه ندارید، اما اگر دستگاه تان روت باشد این ابزار به شما تضمین می دهد که قادر خواهید بود تمامی محتویات موجود را بازیابی کنید. بحث سازگاری یکی دیگر از ویژگی های مهمی است که یک برنامه بازیابی باید از آن برخوردار باشد.

بد نیست بدانید کهMobiKin Doctor بیش از 2 هزار دیوایس اندرویدی را تحت پوشش خود قرار می دهد. این برنامه کاربردی را می توانید برای برندهای HTC ،Samsung ،Motorola ،LG ،Sony ،Asus و بسیاری از مدل های دیگر (به بخش Tech Spec مراجعه شود) مورد استفاده قرار دهید.

این لیست بسیار گسترده بوده و MobiKin Doctor از اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی پشتیبانی می کند. از تلفن هوشمند گلکسی اس 6 برای آموزش در این مطلب استفاده شده است. پس از نصب اپلیکیشن مذکور روی رایانه و متصل کردن دستگاه همراه تان به آن باید اجازه دسترسی MobiKin Doctor به تلفن هوشمندتان را صادر نمایید.

پس از نصب برنامه و متصل نمودن تلفن هوشمند خود به رایانه این صفحه به صورت خودکار شروع می شود.
پس از آن که MobiKin Doctor دیوایس شما را به رسمیت شناخت، گزینه های مختلفی را برای بازیابی در اختیارتان قرار می دهد و می توانید یکی را به دلخواه انتخاب نمایید.
تنها پس از چند ثانیه (این زمان برای هر کاربر متفاوت است) اطلاعات از دست رفته و یا پاک شده ظاهر خواهند شد.
پس از انتخاب موارد مورد نیاز روی دکمه Recover ضربه بزنید تا کلیه اطلاعات انتخابی روی رایانه تان ذخیره شود.

در پایان بگوییم که ابزار MobiKin Doctor for Android به جز پیامک قادر است بسیاری دیگر از اطلاعات با ارزش را بازیابی نماید. در همین رابطه قادر خواهید بود اطلاعات از دست رفته و یا پاک شده ای چون مخاطبین، تصاویر، ویدیوها، موزیک ها، اسناد و موارد مشابه دیگر را بازیابی و مجدداً ذخیره کنید.

استفاده از ابزار تهیه شده توسط WonderShare

یکی دیگر از راه حل های بسیار خوب برای بازیابی اطلاعات از دست رفته، استفاده از نرم افزاری است که توسط WonderShare ساخته شده. این ابزار که Dr. Fone Android Data Recovery نامیده می شود برای پلتفرم های اندروید، ویندوز و مک در دسترس است. اپلیکیشن مذکور دارای خدمات رایگان بوده اما برای خرید لایسنس آن باید 49.95 دلار بپردازید.

برخی اوقات اپلیکشن بازیابی WonderShare به صورت موقت دیوایس همراه شما را روت کرده و پس از اتمام پردازش آن را از حالت روت خارج می کند.

یکی از چیزهای جالبی که باید در مورد این سرویس بدانید آن است که Dr. Fone Android Data Recovery در بیش از 200 کشور به فروش می رسد و اگر قادر به بازگرداندن اطلاعات شما نباشد، کمپانی سازنده 100 درصد هزینه ای که برای خرید لایسنس پرداخته کرده اید را به شما باز می گرداند.

پس از اجرا باید گفت که این نرم افزار به خوبی کار می کند و احتیاجی به خواندن دستور العمل های مختلف و یا انجام کارهای عجیب و غریب نیست. طراحی برنامه بسیار خوب بوده و مراحلی که باید طی کنید نیز به روشنی بیان شده اند. تنها کافیست ابزار مورد نظر را دانلود، روی پلتفرم خود نصب، و سپس گزینه ای که می خواهید را انتخاب کنید.

در این رابطه می خواهیم از Dr. Fone Android Data Recovery برای بازیابی پیامک های از دست رفته استفاده نماییم. پس از اتصال تلفن هوشمند به رایانه، این ابزار از شما می خواهد تا USB debugging را از طریق تنظیمات توسعه دهنده (فعال کردن این تنظیمات با 7 بار ضربه زدن روی گزینه Build number انجام می پذیرد) فعال کنید.

پس از آن اجازه دسترسی به اطلاعات تلفن هوشمند برای این برنامه صادر می شود. برخی اوقات اپلیکشن بازیابی WonderShare به صورت موقت دیوایس همراه شما را روت کرده و پس از اتمام پردازش آن را از حالت روت خارج می کند. نگران نباشید چرا که این کار گارانتی تلفن همراه شما را از اعتبار خارج نمی کند.

تمامی مراحل بسیار ساده است.
قادر به انتخاب یکی از گزینه های زیر برای شروع عملیات بازیابی هستید.

پس از آن چند دقیقه ای زمان می برد تا اطلاعات تان به صورت کامل بازیابی شود. این زمان بسته به اطلاعات و حجم آن ها متفاوت خواهد بود. همچنین می توانید به غیر از پیامک ها تمام محتویات تلفن هوشمند خود را بازیابی کنید.

می توانید بین اسکن فایل های پاک شده و اسکن تمامی اطلاعات یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

پس از آن نه تنها پیامک ها بلکه مخاطبین، تصاویر، ویدیوها و بسیاری از اطلاعات دیگر نیز بازیابی شده و روی رایانه شما و یا مکانی که برای آن ها تعیین کرده اید ذخیره خواهند شد.

بازیابی پیام های متنی معمولاً زمان کمی را طلب می کند.

تجربه استفاده از Dr. Fone Android Data Recovery بسیار لذت بخش است و آن را برای بازیابی اطلاعات از دست رفته و یا پاک شده به شما پیشنهاد می کنیم.

با استفاده از این روش دیگر پیامک های خود را از دست ندهید

بهترین کار برای جلوگیری از این اتفاق این است که به طور منظم از آن ها نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای این کار می توانید از اپلیکیشن رایگانی به نام SMS Backup & Restore استفاده نمایید. این ابزار ساده بوده و برای تهیه نسخه پشتیبان از پیامک ها بسیار کار آمد است.

1- پس  از دانلود و نصب SMS Backup & Restore، آن را باز کنید و روی دکمه Backup ضربه بزنید.

2- پس از آن نحوه تهیه نسخه پشتیبان را تعیین کنید. در همین رابطه در صورتی که می خواهید نسخه پشتیبان به گوگل درایو، دراپ باکس و یا یک ایمیل فرستاده شود از گزینه Local backup and upload  استفاده نمایید.

3- انتخاب های خود را چک کنید و سپس روی گزینه OK ضربه بزنید.

استفاده از SMS Backup & Restore بسیار آسان است.
روی گزینه Backup ضربه بزنید و با اطمینان از موارد انتخاب شده روی دکمه OK کلیک کنید.

4- برای بازیابی (Resore) نسخه پشتیبان پیامک ها، در صفحه اصلی اپلیکیشن روی گزینه Restore ضربه بزنید. پس از آن در صفحه بازیابی می توانید با ضربه زدن روی نام نسخه پشتیبانی که در فهرست به نمایش در آمده قرار دارد نسبت به بازیابی آن اقدام نمایید (اگر به صورت محلی ذخیره شده باشند).

5- اگر نسخه پشتیبان شما روی یکی از فضاهای ابری ذخیره شده است، از سمت راست بالای صفحه روی آیکن سه نقطه ضربه بزنید و سپس گزینه بارگذاری از روی فضای ابری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

می توانید نسخه پشتیبان پیامک های خود را روی فضاهای ابری ذخیره کرده و سپس نسبت به بازیابی آن ها اقدام کنید.

6- گزینه های بسیاری در اپلیکیشن SMS Backup & Restore وجود دارد که از میان آن ها می توان به  Scheduled Backups و Password Protection اشاره کرد. این تنظیمات را می توانید با ضربه زدن روی آیکن سه نقط در سمت راست بالای صفحه و انتخاب گزینه Preferences پیدا کنید.

آیا ابزار بهتری برای بازیابی اطلاعات و پیامک های از دست رفته می شناسید؟ چه راهی برای محافظت از اطلاعات با ارزشی که روی دستگاه های هوشمند ذخیره می شوند پیشنهاد می کنید؟ در همین رابطه می توانید تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    برای استفاده از MobiKin Doctor احتیاجی به روت کردن دستگاه ندارید،:

    • abbasalim
      abbasalim | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

      من تست کردم باید روت باشه. یا خودش اگه میتونه روت کنه که گوشی من رو نتونست

      • abbasalim
        abbasalim | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

        یه ویرایش واسه کامنتها بزارید :| کار کرد بدون روت ولی ترجیحا بهتره روت باشی

مطالب پیشنهادی