ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نسخه های مختلف ویندوز ۱۰
تکنولوژی

برنامه مایکروسافت برای عرضه سه نسخه متفاوت از ویندوز 10

ماجرای انتشار ناخواسته بیلد 16212 ویندوز 10 برای موبایل ها، گرچه در هفته قبل دردسرهایی را برای کاربران موبایل های ویندوزی به وجود آورد، اما دست کم یک فایده داشت. این که یکی از کاربران ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

ماجرای انتشار ناخواسته بیلد 16212 ویندوز 10 برای موبایل ها، گرچه در هفته قبل دردسرهایی را برای کاربران موبایل های ویندوزی به وجود آورد، اما دست کم یک فایده داشت. این که یکی از کاربران کنجکاو با جستجو در فایل های این نسخه جدید دریافت که مایکروسافت قصد دارد به زودی سه نسخه جدید و متفاوت از سیستم عاملش را عرضه نماید.

این کاربر با جستجو در فایل «pkeyconfig» بیلد 16212 ویندوز 10 رد پای سه نسخه جدید را با عناوین زیر یافته است:

  • ویندوز 10 پرو برای رایانه های پیشرفته
  • ویندوز 10 پروی N برای رایانه های پیشرفته
  • ویندوز سرور 2016 (ServerRdsh)

پیش از این تصور می شد که نسخه «ویندوز 10 پرو برای رایانه های پیشرفته» با عنوان ویندوز 10 پرو برای ایستگاه های کاری (Workstations) روانه بازار شود، اما با این نامگذاری جدید احتمالاً نسخه مذکور برای رایانه های قدرتمند چند هسته ای و کاربران تجاری در نظر گرفته شده باشد.

نسخه «پروی N» نیز احتمالاً همان ویندوز بدون پخش کننده چند رسانه ای رایگانی باشد که بیش از یک دهه پیش اتحادیه اروپا شرکت ردموندی را وادار به عرضه آن در این قاره کرد.

به احتمال غریب به یقین کلمه «Rdsh» در نسخه سومی نیز مخفف عبارت «Remote Desktop Session Host» باشد. در این صورت این نسخه مخصوص رایانه های سرور میزبانی کننده نرم افزارهای تحت ویندوز برای دسترسی از راه دور کاربران خواهد بود.

فرد کشف کننده در توییت خود مدعی شده که توزیع سوم ویندوز 10 احتمالاً با اهداف آموزشی عرضه خواهد شد و امکان به روز رسانی آن به نسخه «Windows 10 Education» وجود خواهد داشت.

با توجه به این که این اطلاعات در قالب آپدیت بعدی Creators برای فصل پاییز ویندوز 10 (Windows 10 Fall Creators Update) ارائه شده، به احتمال زیاد مایکروسافت در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری را در این خصوص منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mehrdadansari
    mehrdadansari | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    این نسخه های جدید در قالب لایسنس جداگونه به فروش میرسن یا قابلیت این هست که نسخه هامونو به اونا اپدیت کنیم؟:/
    فک کنم RDSH ارزششو داشته باشه هزینشو بدم حتی اگه هزینه بخواد...

    • masoud23
      masoud23 | ۸ مرداد ۱۳۹۶

      هر وقت بیان باید لایسنس ها و فایل نصبشونو جداگونه تهیه کنید و ازش استفاده کنید،این سایت همیشه بروز ترین سایته تو زمینه لایسنس های اورجینال مایکروسافت:
      itresearches.ir

مطالب پیشنهادی