ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رانندگی خودکار برای اکس تریل؛ عرضه نسخه فیس لیفت شاسی بلند محبوب نیسان در اروپا

کمپانی ژاپنی نیسان که یکی از اسپانسرهای اصلی این فصل لیگ قهرمانان اروپا بود، همزمان با مسابقه فینال این رقابت ها بین تیم های رئال مادرید و یوونتوس در مراسمی از نسخه فیس لیفت کراس ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

کمپانی ژاپنی نیسان که یکی از اسپانسرهای اصلی این فصل لیگ قهرمانان اروپا بود، همزمان با مسابقه فینال این رقابت ها بین تیم های رئال مادرید و یوونتوس در مراسمی از نسخه فیس لیفت کراس اوور اکس-تریل رونمایی کرد.

با این فیس لیفت بزرگ ترین شاسی بلند نیسان در اروپا درست همانند روگ (نسخه آمریکایی اکس-تریل) شده و چهره ای به مراتب جذاب تر پیدا کرده است.

از جمله تغییرات نمای جلو می توان به مواردی مثل جلو پنجره و لوگوی بزرگ تر، تیزتر شدن زوایای چراغ های اصلی، بازنگری در طراحی LED های روشنایی در روز و همچنین شکل متفاوت مه شکن ها اشاره کرد. می توان گفت که تمامی این تغییرات جهت همگرایی هر چه بیشتر با زبان طراحی جدید نیسان که در کانسپت V-Motion نمود یافت، انجام شده اند.

اکس-تریل قبل از فیس لیفت
اکس-تریل بعد از فیس لیفت

اکس-تریل فیس لیفت با برخی آپشن ها و قابلیت های جدید مثل در عقب برقی با امکان باز شدن خودکار از طریق حرکت دادن پا در زیر سپر، چراغ های اصلی LED تطبیق پذیر، رینگ های 18 اینچی جدید و امکان سفارش رنگ های جذاب تر برای بدنه ارایه شده است.

اما در این بین یقینا مهم ترین قابلیت جدید اکس تریل اضافه شدن سیستم رانندگی خودکار نیسان با نام ProPILOT است که البته از سال بعد قابل انتخاب خواهد بود.

این سیستم که جزئی از تکنولوژی جابجایی هوشمند نیسان (Intelligent Mobility) محسوب می شود، با در اختیار گرفتن کنترل فرمان، گاز و ترمز می تواند اکس-تریل را بین خطوط بزرگراهی در ترافیک های سنگین یا سرعت های بالا هدایت کند.

با وجود تغییرات متعدد در نمای ظاهری، در بخش پیشرانه و سیستم انتقال قدرت تغییر خاصی دیده نمی شود و همانند گذشته شامل موارد زیر هستند:

  • موتور پایه 1.6 لیتری دیزلی با 130 اسب بخار قدرت که با جعبه دنده 6 سرعته دستی یا گیربکس CVT و به صورت دو یا چهار چرخ متحرک قابل انتخاب است
  • موتور 2 لیتری دیزلی با 177 اسب بخار قدرت که با هر دو گیربکس دستی یا CVT و به صورت دو یا چهار چرخ متحرک قابل انتخاب است
  • موتور 1.6 لیتری بنزینی توربو با 163 اسب بخار قدرت که فقط با گیربکس 6 سرعته دستی و به صورت دیفرانسیل جلو قابل انتخاب است.

نیسان درباره موفقیت این مدل خود گفته که از زمان عرضه نسل سوم آن، توانسته بیش از 115 هزار دستگاه به مشتریان اروپایی تحویل دهد. فروش اکس-تریل بین سال های 2014 و 2015 دو برابر شده و انتظار می رود امسال نیز رشدی 40 درصدی را تجربه کند. نسخه فیس لیفت این کراس اوور پرطرفدار از آگوست امسال عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی