ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ نخستین پردازشگر گرافیکی خود را با موفقیت توسعه داده است

سامسونگ به عنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر و بزرگ چیپ در جهان، چند سالی است که به دنبال توسعه یک واحد پردازشگر گرافیکی مختص به خود است. حالا خبرها حاکی از آن هستند که کمپانی ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

سامسونگ به عنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر و بزرگ چیپ در جهان، چند سالی است که به دنبال توسعه یک واحد پردازشگر گرافیکی مختص به خود است. حالا خبرها حاکی از آن هستند که کمپانی کره ای موفق شده نخستین GPU اختصاصی خود را تولید کند.

اولین بار در سال 2015 بود که با گزارش هایی پیرامون تمایل سامسونگ برای تولید پردازشگر گرافیکی اختصاصی جهت استفاده در چیپست های اگزینوس مواجه شدیم. اما پس از تأخیرهای به وجود آمده در توسعه چیپ مذکور، این شرکت تصمیم گرفت تا قراردادی را با کمپانی ARM جهت استفاده از GPUهای آنها در سیستم-روی-چیپ های اگزینوس امضا کند. سال گذشته هم گزارش هایی از رایزنی شرکت کره ای با انویدیا و AMD پیرامون پتنت های مرتبط با GPU خواندیم.

نخستین پردازشگر گرافیکی سامسونگ هم اکنون با نام «S-GPU» شناخته می شود

گفتنی است شایعاتی که اخیراً منتشر شده اند، نشان می دهند سامسونگ در حال حاضر پردازشگر گرافیکی خود را «S-GPU» می نامد و انتظار می رود که شاهد حضور آن در چیپست های اگزینوس سال آینده کمپانی کره ای باشیم.

لازم به اشاره است که سامسونگ هم اکنون هسته های پردازشی سفارشی (بر پایه «ARMv8 ISA» کمپانی ARM) و چیپ های رادیویی و مخابراتی خانگی خود را تولید کرده و با استفاده از «S-GPU» در چیپست های سال آینده اگزینوس، یک سیستم-روی-چیپ کاملاً سفارشی سازی شده همانند محصولات کوالکام را راهی بازار خواهد کرد.

ناگفته نماند نسل نخست پردازشگرهای گرافیکی سامسونگ می بایست از نسل حاضر توسعه یافته توسط ARM، PowerVR و کوالکام قدرتمندتر باشد تا بتواند سهمی از بازار را به خود اختصاص دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Samuel_09339434229
    Samuel_09339434229 | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    سامسونگ به شکل تقریبی با معرفی و استفاده عملی از هسته های اختصاصی شده خودش m1 وm2 فعلی به اختصاصی
    شدن نزدیک شده و رسیده و با اختصاصی شدنGPU کامل خودکفا میشه ?
    کاری به صنعت کامپیوتر ندارم در اینجا اما حضور به عنوان مثال nvidia در صنعت موبایل رو همه یادشون هست و همه میدونن این شرکت موفق در پردازنده گرافیکی میشه گفت بهترین هست و اگه سامسونگ در چیپ ست پردازنده اختصاصی خودش ازش بهره ببره خیلی موفقیت زیادی به دست میاره با توجه به اکسینوس سرعتی و بهینه خودش
    ??
    طبق اخبار مدتی قبل اپل هم در فکر استفاده کردن از پردازنده گرافیکی جدید و اختصاصی خودش هست و مطمئنن در آینده رقابت های زیبا و عملکردهای عالی خواهیم دید در چیپ ست پردازنده مرکزی و گرافیکی و...
    ????

  • جگوار
    جگوار | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    مسألتن،
    اگر سامسونگ کسب و کارشو توسعه نده، کییی توسعه بده؟؟؟
    میتونه، انجامش میده، نوش جونش.

    دور دور شرکتهای مطرحه.
    سامسونگ، گوگل، اپل، هوآوی، الجی و.....
    هرررر کاری عشقشون بکشه انجام میدن!
    از تولید موبایل و کامپیوتر گرفته، تا دوچرخه و اتومبیل و حتی لوازم آرایشی!!!

  • alliabbas
    alliabbas | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    اول تو میانردهاش بزنه باید

مطالب پیشنهادی