ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به عملکرد تاکسی های پرنده ایرباس [تماشا کنید]

چنانچه پیگیر اخبار دنیای فناوری بوده باشید، احتمالاً می دانید که شرکت ایرباس در تلاش است تا با توسعه تاکسی های پرنده خود، در آینده ای نزدیک سفرهای شهری و بین شهری را بدون اتلاف وقت ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

چنانچه پیگیر اخبار دنیای فناوری بوده باشید، احتمالاً می دانید که شرکت ایرباس در تلاش است تا با توسعه تاکسی های پرنده خود، در آینده ای نزدیک سفرهای شهری و بین شهری را بدون اتلاف وقت در ترافیک رقم زند. هم اکنون این شرکت پیشرو در صنایع هوایی ویدیویی را از عملکرد تاکسی های پرنده خود منتشر کرده که این ایده در حال توسعه را به تصویر می کشد.

ویدیوی مورد اشاره شخصی را نشان می دهد که قصد دارد مسیر 77 کیلومتری بین هتلی واقع در سن خوزه تا سانفرانسیسکو را طی کند. او از طریق تلفن همراه خود تاکسی پرنده ای را درخواست می دهد که 77 دلار برایش هزینه داشته و مدت زمان پرواز را 18 دقیقه تخمین می زند.

این آینده ایست که ایرباس برای تاکسی های پرنده خود در نظر دارد. گفتنی است آنها بیش از یک سال را صرف توسعه وسایل نقلیه VTOL (عمود پرواز) بدون نیاز به خلبان کرده اند که قادر هستند از پشت بام آسمان خراش ها در شهرهای پرجمعیت به پرواز در بیایند.

لازم به ذکر است کمپانی A³ که به عنوان زیرمجموعه ایرباس در حال توسعه پروژه تاکسی های پرنده با نام واهاناست، هفته آینده در خلال رویداد «Paris Air Show» چشم انداز خود از این سرویس را در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد.

ناگفته نماند پیشرفت های صورت گرفته در فناوری باتری ها و هوش مصنوعی سبب شده که رؤیای ماشین های پرنده شخصی چندان هم دور از انتظار نباشد و شرکت های بزرگ و معتبری در حال سرمایه گذاری در این زمینه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • soheil
    soheil | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

    فوق العاده بود

  • Moslem Zare
    Moslem Zare | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

    اجازه بدن شرکتایی مث اسنپ و تپسی به کار خودشون ادامه بدن تاکسی پرنده نمیخوایم ⁦:-D⁩

مطالب پیشنهادی