ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محرومیت تیم دانش آموزی افغانستان از حضور در رقابت های رباتیک آمریکا

تیم های رباتیک دبیرستان های سراسر دنیا قرار است که ماه آینده در رویدادی تحت عنوان FIRST Global Challenge در واشنگتن دی سی آمریکا دور هم جمع شوند و به رقابت با یکدیگر بپردازند. طبق برنامه ریزی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

تیم های رباتیک دبیرستان های سراسر دنیا قرار است که ماه آینده در رویدادی تحت عنوان FIRST Global Challenge در واشنگتن دی سی آمریکا دور هم جمع شوند و به رقابت با یکدیگر بپردازند.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته بنا بود 150 تیم از جمله افغانستان در این رویداد حضور پیدا کنند که متاسفانه به خاطر قوانین جدید وضع شده برای ورود به خاک آمریکا، این تیم از حضور در مسابقات رباتیک باز ماند.

تیم مذکور متشکل از شش دختر نوجوان افغان است که از شهرهای مختلف این کشور خود را به سفارت آمریکا در کابل رسانده بودند تا ویزا بگیرند که متاسفانه دو بار تلاش آنها برای این منظور به نتیجه ای نرسید.

اما به جز ویزا این تیم با مشکلات دیگری هم روبرو شده، برای نمونه، کیت رباتیکی که از سوی نهاد برگزار کننده رقابت تهیه و برای آنها ارسال شده بود ماه ها در گمرک افغانستان توقیف شده بود و استدلال نهاد مربوطه هم این بود که مبادا داعش بخواهد از این کیت برای انجام عملیات بمب گذاری در خاک افغانستان استفاده نماید. در هر صورت حدود سه هفته پیش بود که تیم رباتیک افغانستان موفق شد این کیت را دریافت کند.

گفتنی است این تیم توسط خانم رویا محبوب تشکیل شده که نخستین مدیرعامل حوزه تکنولوژی افغانستان به شمار می رود و توانسته نوعی ربات مرتب کننده توپ را با همراهی تیمش بسازد. این ربات قرار است در ادامه برای حضور در رقابت به آمریکا ارسال شود و آنها نیز از طریق ویدیو کنفرانس مراحل ارزیابی اش را مشاهده نمایند.

در پایان بد نیست اشاره کنیم تیم دیگری از گامبیا نیز ظاهرا اجازه حضور در این رویداد را پیدا نکرده و وزارت کشور آمریکا از هرگونه اظهار نظری در این باره خودداری نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱۱ تیر ۱۳۹۶

    اونا هم حتما انرژی هسته ای داشتند که آمریکا این سیاست رو برای اونا اجرا کرده!
    ترامپ مظهر نظام و سیستم حکومت آمریکاست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی