ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یکی از بزرگ ترین مراکز مبادله بیت کوین هک شد

بنابر گزارش های تازه، اخیراً یکی از بزرگ ترین مراکز مبادله بین کوین هک شده و اطلاعات بیش از 30 هزار مشتری به خطر افتاده است. این مرکز که Bithumb نام داشته و در کره ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

بنابر گزارش های تازه، اخیراً یکی از بزرگ ترین مراکز مبادله بین کوین هک شده و اطلاعات بیش از 30 هزار مشتری به خطر افتاده است. این مرکز که Bithumb نام داشته و در کره جنوبی واقع شده در حال همکاری با آژانس اینترنت و امنیت کشور کره جنوبی است تا وضعیت اطلاعات مشتریانی که می گویند پول خود را در این حمله از دست داده اند بررسی نماید؛ ضمناً گفته می شود که به زعم Bithumb، رمزهای عبور مشتریان در این حملات به سرقت نرفته است.

Bithumb از لحاظ میزان مبادلات ارزهای دیجیتالی در روز، یکی از پرمشغله ترین مراکز مبادله بیت کوین در جهان به شمار می رود و در حالی که پیشتر در جایگاه چهارم بزرگ ترین مراکز مبادلاتی قرار داشت، چهارشنبه اخیر توانست به جایگاه نخست برسد.

Bithumb در بیانیه ای گفته است که کامپیوتر کارکنانش مورد حمله قرار گرفته و سرورهای اصلی آن از هک در امان مانده اند:

پی سی کارمندان و نه سرور اصلی هک شده است. اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن و ایمیلی آدرس برخی از کاربران افشا شده است. با این همه، برخی از مشتریان پول خود را به خاطر استفاده از پسووردهای آسیب پذیر در مبادلات مالی الکترونیکی از دست داده اند.

در گزارش ها آمده که «میلیاردها» وون کره در این حمله به سرقت رفته است. برای آن که درک بهتری از میزان پول های ربوده شده داشته باشید، باید گفت هر یک میلیارد وون برابر با 870 هزار دلار است. بنابراین حمله اخیر، در ابعاد به مراتب کوچکتری نسبت به برخی حملات قبلی، از جمله حمله Mt. Gox که به سرقت 460 میلیون دلار بیت کوین در سال 2014 منجر شد، صورت گرفته است.

گفته می شود برخی از کاربران Bithumb نیز قربانیان فیشینگ بوده اند و پولشان توسط افرادی که به صورت تلفنی تماس گرفته و مدعی شده اند در Bithumb کار می کنند به سرقت رفته. در نهایت گفتنی است که طی چند وقت اخیر، تمایل به استفاده از بیت کوین، Ethereum و دیگر ارزهای دیجیتالی بسیار افزایش یافته و قیمت این ارزها، به بیشترین میزان خود رسیده است. به عنوان مثال هر سکه بیت کوین با قیمت 2578 دلار مبادله می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • emi_raz
    emi_raz | ۱۵ تیر ۱۳۹۶

    اگه ده سال پیش سیصد دلار داشتم، ده تا بیت کوین می خریدم و الان توی جزایر هاوایی موزیک گوش می کردم

    • مجید
      مجید | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

      الان هم با ده تا بیت کوین نهایتش یک خونه ی ۴۰-۵۰ متری اگر بتونی پایین شهر تهران بگیری! حساب کتابت خرابه ده تا بیت کوین میشه ۱۰۰ میلیون!
      البته ده سال پیش ده بیت کوین فکر کنم کمتر از سیصد دلار بود

مطالب پیشنهادی