ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، بازار طلا را کساد کرده اند

عملکرد فوق العاده ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم (Ethereum) باعث شده تا سرمایه هنگفتی به سمتشان سرازیر شود، وضعیتی که بازار طلا را به رکود فرو برده است. «تام لی» مدیر شرکت سرمایه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

عملکرد فوق العاده ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم (Ethereum) باعث شده تا سرمایه هنگفتی به سمتشان سرازیر شود، وضعیتی که بازار طلا را به رکود فرو برده است. «تام لی» مدیر شرکت سرمایه گذاری «Fundstrat» می گوید کاهش اقبال سرمایه گذاران به فلزهای قیمتی، انگیزه مضاعفی را برای خرید ارزهای رمزپایه به وجود آورده.

همان طور که می دانید بیت کوین در سال جاری میلادی 172 درصد افزایش قیمت داشته و اکنون با رقم 2525 دلار خرید و فروش می شود. اتریوم هم که یکی از تازه واردین بازار ارزهای دیجیتال به شمار می رود، از آغاز سال 2017 تا به امروز حدود 3200 درصد رشد داشته و به ارزش 243 دلار رسیده است.

یکی از دلایل اصلی افزایش تقاضای این ارزها، کاهش تأمین آنها طی ماه های اخیر است. «لی» می گوید کاهش نرخ استخراج بیت کوین طی سال گذشته از 9.3 به 4.4 درصد باعث شده تا رسیدن به سقف تئوری این ارز تا سال 2045 میلادی یا حتی پس از آن طول بکشد. در همین حال، سرعت تولید طلا از سال 2009 با افزایش چشمگیری روبرو بوده و اکنون به 3100 تن رسیده، که بالاترین رکورد ثبت شده در تاریخ است.

«لی» در یادداشت خود برای سرمایه گذاران اظهار داشت ارزهای دیجیتالی، تقاضا برای طلا را از بین برده اند و به همین دلیل، آنها باید راهکارهای جدیدی را برای کسب منفعت از این بازار نوظهور پیدا کنند.

شرکت Fundstrat پیش بینی می کند که ارزش این ارزهای رمزپایه تا سال 2022 هشت برابر افزایش یافته و قیمت هر واحد بیت کوین به حدود 20 هزار دلار می رسد. البته در برخی برآوردها، این مبلغ تا 55 هزار دلار به ازای هر واحد نیز ذکر شده. در عین حال، کارشناسان می گویند قیمت طلا در همین بازه چندان تغییری نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali
    ali | ۱۹ تیر ۱۳۹۶

    به نظرتون کدوم ارز واسه سرمایه گذاری خوبه؟

    • 2000
      2000 | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

      ethereum شاید

مطالب پیشنهادی