آیفون 8 می تواند قیمتی معادل یک دستگاه مک بوک پرو داشته باشد
بیشتر کارشناسان روی یک موضوع توافق دارند: موبایل پریمیوم اپل در سال جاری میلادی که به نام های آیفون ادیشن، آیفون اکس یا آیفون 8 معروف است، با قیمت بالای 1000 دلار، گران قیمت ترین ...
بیشتر کارشناسان روی یک موضوع توافق دارند: موبایل پریمیوم اپل در سال جاری میلادی که به نام های آیفون ادیشن، آیفون اکس یا آیفون 8 معروف است، با قیمت بالای 1000 دلار، گران قیمت ترین تلفن همراه تاریخ این شرکت خواهد بود، اما نکته ای که هنوز توافقی روی آن حاصل نشده، این است که چقدر بیشتر از هزار دلار؟
«جان گروبر» یکی از طرفداران پر و پا قرص اپل به تازگی در مورد قیمت گذاری آیفون 8 صحبت کرده و استدلال هایش منطقی به نظر می رسند. او می گوید قیمت پایه آیفون 8 می تواند به 1200 دلار برسد. به عقیده گروبر، اپل همیشه سود 35 تا 40 درصدی از فروش هر دستگاه موبایل را برای خودش تضمین می کند، ضمن اینکه حجم تولید این دستگاه در هفته های آغازین به مراتب کمتر از تقاضای پیش بینی شده خواهد بود.
با این حال، موضوع مهم تری در قیمت گذاری آیفون 8 دخیل است. قیمت آیفون 7 پلاس 256 گیگابایتی در حال حاضر به حدود 969 دلار می رسد، و همین رقم هم برای گران ترین مدل آیفون 7s پلاس پیش بینی می شود. به همین دلیل آیفون 8 نمی تواند ارزان تر از این قیمت گذاری گردد، چون به فروش آیفون های 7s ضربه خواهد زد.
با توجه به قیمت گذاری رقابتی و محدودیت تأمین، قیمت 1400 دلاری هم برای آیفون 8 عجیب نیست
گروبر می گوید در حالت عادی، می توان قیمت مدل پایه 64 گیگابایتی آیفون 8 را بین 1000 تا 1100 دلار در نظر گرفت و مدل 256 گیگابایتی آن هم بین 1100 تا 1200 دلار قیمت خواهد داشت، اما محدودیت های تأمین این دستگاه در هفته های نخست پس از رونمایی، قیمت 1200 تا 1300 دلاری را هم توجیه می کند. او همچنین بهترین سناریوی ممکن (برای اهالی کوپرتینو، نه برای خریداران) را قیمت 1250 تا 1400 دلاری برای آیفون 8 عنوان کرده است، رقمی که به هیچ وجه از اپل بعید نیست.
با این حساب، می بینیم که قیمت آیفون 8 به راحتی به یک دستگاه لپ تاپ حرفه ای مک بوک پرو می رسد. البته خریداران در آمریکا و بیشتر کشورهای دنیا با استفاده از طرح های ویژه اپراتورها می توانند این موبایل گران قیمت را کمی ارزان تر از حالت عادی خریداری کنند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

یارو نون شب نداره بخوره رفته با قرض و فلان ایفون خریده که مخ بزنه???
۳.۵ بدی ! هیچ کاری نتونی توش بکنی؟؟ تا اندروید هست اپل چرا ادم بخره مگه مرض داره ۴ برابر بده با کلی محدودیت، والا الان دست همه هم هست کلاس نداره
هر کسی هم که بخر می تواند خر باشد.
حالا برین بخرین
اپل خوراکس جهان سومه...بشتابید
بعد از عمری اپل گوشیش رو به گوشیای اندرویدی از نظر فناوری رسوند ولی قیمتش رو دوبرابر کرد
انصافا شارژر وایرلس و صفحه ی کم حاشیه و آمولد هرچقدر هم جذاب باشن ارزش قیمت دو برابری رو ندارن.
اگر مردم به کورکورانه خریدن آیفون های جدید ادامه ندن اپل بالاخره به مشتریاش احترام میذاره و به جای حذف جک هدفون یا دوبرابر کردن قیمت چیزی رو تحویلمون میده که میخوایم.حداقل خوشبختانه در مورد آیپد این اتفاق افتاده...
دقیقا
درصد قابل توجهی که من دیدم ایفون میخرن،فقط واسه کلاسه
حتی از تعاریف اولیه گوشی مثل نوع سیستم عامل یا نوع صفحه نمایشم سر در نمیارن
چه برسه به اینکه بدونن چجوری از امکانات موبایل استفاده کنن
البته خیلیا هم هستن بهترین استفاده رو از سیستم عامل روان ios میبرن
ولی خیلی از افراد خریدن پرچمدار رو به منزله ی به روز بودن و با کلاس بودن میدونن،چه ios,چه اندروید
هر چی گرونترش کنه، فروشش کمتر نمیشه. مردم میخرن چون میخوان بگن فرق دارن، قرض می کنن اما میخرن. کلا درآمد روو گرون فروشیه. جنس های تزئین شده که تبلیغ میکنن برای قشر برتر جامعه است