ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلفابت و کنترل جمعیت پشه های بیماری زا با رهاسازی 20 میلیون پشه در کالیفرنیا

شرکت «Verily» از زیرمجموعه های کمپانی آلفابت، قصد دارد در طول تابستان 20 میلیون پشه مهاجم «Aedes Aegypti» که در طبیعت ناقل ویروس هایی نظیر زیکا و دِنگی (تب استخوان شکن) هستند را در یکی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

شرکت «Verily» از زیرمجموعه های کمپانی آلفابت، قصد دارد در طول تابستان 20 میلیون پشه مهاجم «Aedes Aegypti» که در طبیعت ناقل ویروس هایی نظیر زیکا و دِنگی (تب استخوان شکن) هستند را در یکی از شهرهای کالیفرنیا رهاسازی کند.

Aedes Aegypti

البته این پشه ها همگی نر بوده و ساکنین شهر «Fresno» را نیش نمی زنند (همان طور که احتمالاً می دانید فقط پشه های ماده از خون سایر موجودات تغذیه می کنند). در ضمن تمام پشه هایی که رهاسازی می شوند، به باکتری «Wolbachia» آلوده بوده و در نتیجه عقیم هستند.

پروژه مورد بحث در راستای سنجش عملکرد روش جدید برای کنترل جمعیت حشرات طی 20 هفته طراحی شده و به گفته محققین، موجب کاهش جمعیت پشه ها و در نتیجه کاهش احتمال انتقال بیماری توسط این حشرات موذی می شود.

 

محفظه پرورش و نگهداری Verily برای پشه ها

بر اساس اظهارات مسئولین طرح، رهاسازی پشه های مورد بحث و جفت گیری آنها با پشه های موجود در طبیعت، موجب به وجود آمدن تخم های نابارور شده و در زمان اندکی جمعیت گونه «Aedes Aegypti» را شدیداً کاهش خواهد داد.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس قبلاً در مقیاس کوچکتری این روش را آزمایش کرده بود

لازم به ذکر است که چنین ایده ای قبلاً توسط بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» نیز برای کنترل جمعیت پشه ها مورد استفاده قرار گرفته بود؛ اما Verily موفق شده با استفاده از متدهای جدید آلفابت برای تفکیک جنسیتی و همچنین طراحی محفظه های ویژه ای برای پرورش و نگهداری پشه ها، روش مورد اشاره را در مقیاس 25 برابری به مرحله اجرا بگذارد.

گفتنی است نمونه های عقیم سازی شده از طریق ون های مخصوصی با برچسب «Debug Fresno» و همچنین چند ایستگاه ثابت، با الگوریتم ویژه ای جهت توزیع متوازن، در سطح شهر رهاسازی خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۴ تیر ۱۳۹۶

    حالا چرا تو کالیفرنیا رها کردن.؟ چرا تو افریقا رها نکردن? ؟

  • فرزاد
    فرزاد | ۲۴ تیر ۱۳۹۶

    ???این محل نگه داری حشره ها عالیه

مطالب پیشنهادی