ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل های بعدی نوکیا ممکن است که با رابط کاربری دوربین لومیا وارد بازار شوند

تا حالا سه اسمارت فون تحت برند نوکیا وارد بازارهای بین المللی شده اند، اما تا پایان سال 2017 قرار است که چندین دیوایس دیگر هم از این برند نام آشنا از راه برسند. شرکت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۵۰

تا حالا سه اسمارت فون تحت برند نوکیا وارد بازارهای بین المللی شده اند، اما تا پایان سال 2017 قرار است که چندین دیوایس دیگر هم از این برند نام آشنا از راه برسند. شرکت فنلاندی HMD Global پس از این که حق استفاده از نام نوکیا را بر روی کلیه اسمارت فون ها، تبلت ها و فیچر فون های خود بدست آورد، با موفقیت توانسته که بسیاری از پتنت های طراحی مایکروسافت را نیز به تصاحب خود درآورد.

اگر چه مالکیت حقوقی نام های تجاری PureView، Clear Black و PureMotion همچنان از آن مایکروسافت است، اما HMD توانسته که بسیاری از پتنت های طراحی غول نرم افزاری را برای خود تصاحب کند که تعداد آن ها به چیزی در حدود 500 پتنت می رسد.

با تصاحب کامل این پتنت ها دیگر خیال HMD بابت شکایت های احتمالی برای نقض پتنت راحت خواهد بود و می تواند آزادانه به ارتقای محصولات خود بپردازد. یکی از همین پتنت ها که اخیرا از مایکروسافت به HMD رسیده، رابط کابری دوربین در دیوایس های لومیاست.

هیچ کدام از موبایل هایی که اخیرا تحت برند نوکیا وارد بازار شده رابط کاربری دوربین مناسبی ندارند، بنابراین پتنت مذکور می تواند به میزان زیادی به کمک کمپانی فنلاندی بیاید. امید می رود که به لطف کسب این پتنت در آینده نزدیک شاهد رابط کاربری بهتری در دوربین اسمارت فون های بعدی نوکیا و البته اسمارت فون های فعلی آن در بازار باشیم.

البته نکته مسلم اینجاست که اپلیکیشن دوربین جدید موبایل های نوکیا هر چه که باشد، عنوانی به غیر از لومیا خواهد داشت، چرا که برند لومیا همچنان به مایکروسافت تعلق دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی