ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تصادف پراید
خودرو

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: پراید یک تابوت کم دارد

روز گذشته در دیجیاتو به نقل از مدیرعامل گروه سایپا خواندید که پراید به زودی از رده خارج می شود که البته دلالیل این اتفاق هرچه باشد، کم کردن از آمار قربانیان جاده ای کشور ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۸

روز گذشته در دیجیاتو به نقل از مدیرعامل گروه سایپا خواندید که پراید به زودی از رده خارج می شود که البته دلالیل این اتفاق هرچه باشد، کم کردن از آمار قربانیان جاده ای کشور احتمالا اصلی ترین شان خواهد بود.

ناگفته نماند وعده توقف فروش این ماشین مدت هاست که مطرح شده و به همین خاطر بسیاری با شنیدن خبر دیروز آن را زیاد جدی نگرفتند. حالا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز اظهاراتی را مطرح کرده که انتظار می رود این روند را سرعت بیشتری بدهد.

رضا علیزاده در گفتگوی خود با ایسنا گفت: پراید هیچ امنیتی ندارد و تداوم فروش آن بازی با جان مستضعفان است. پراید یک تابوت کم دارد که سایپا آن را هم به همراه خودرو به مردم بفروشد.

علیزاده در صحبت هایش به این گفته مدیرعامل سایپا اشاره کرده که پراید را مطلوب اقشار کم درآمد دانسته و در این باره گفت:

این سخن به هیچ وجه درست و قابل قبول نیست و حفظ امنیت و جان مردم فقیر و غنی ندارد. چه فرقی بین جان فقیر و غنی وجود دارد؟ آیا باید خودرویی به فقرا فروخته شود که تا تَقی به توقی خورد، چند نفر داخلش بمیرند؟ این چه منطقی است؟ در نظام جمهوری اسلامی حفظ جان فقرا باید در اولویت باشد. این نظام، نظام فقرا و مستضعفان است.

او همچنین در صحبت هایش به خبر افزایش قیمت پراید و ال ۹۰ اشاره کرد و گفت:

صنعت خودروی کشور از بیخ و بن مشکل دارد. بطور مثال قیمت‌ گذاری خودرو چه ربطی به شورای رقابت دارد؟ اگر سیستم قیمت‌ گذاری درست باشد، قیمت باید در بازار عرضه و تقاضا و براساس کیفیت تعیین شود اما متاسفانه همه چیز حتی قیمت‌ گذاری، بازار عرضه و تقاضا، فروش و واردات را انحصاری کرده‌ایم.

علیزاده در صحبت هایش از محدودیت واردات خودرو گفت و مدعی شد در کشورهای دیگر این محدودیت ها باعث شدت گرفتن رقابت و تقویت بازار داخلی می شود اما در کشورمان چنین نتیجه ای حاصل نشده. او چاره کار را به اجرا درآوردن نظام تعرفه ای دانست و تعیین قیمت از سوی شورای رقابت را رد کرد.

نماینده مردم ورزقان پیشنهاد داد:

صفر تا صد صنعت خودرویی کشور باید به بخش خصوصی واقعی واگذار شود و دولت سیاست‌ گذار و ناظر باشد و عرضه و تقاضا، قیمت خودرو را تعیین کند. در این صورت می‌ توان امید داشت تا ریز و درشت مشکلات صنعت خودرویی کشور برطرف شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

    من که از وقتی ماشین های چینی سوار شدم فهمیدم تا این لحظه از زندگیم اصلا ماشین سوار نشده بودم و الان هم دنبال یه ام وی ام 530 کم کارکرد هستم . واقعا خودرو سازی ایران پول هاشو از خون ریخته مردم جمع کرد و خیانتی بزرگتر از این نیست!
    لینک تست تصادف خودرو ام وی ام 530 رو هم میزارم خودتون قضاوت کنید !
    http://www.aparat.com/v/7bZLV

  • M.Azari
    M.Azari | ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

    با بودجه ۴۰ میلیاردی چراغای دنا عوض کردن گذاشتن دنا پلاس این پیشرفت ماست..!

    همون بودجه به شرکتای چینی بدین ببنید چی درست میکنن فقط

    به قول بانک ملت : (تفاوت را احساس کنید !!!)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی