استور گوگل پلی حالا اپ های معیوب را پایین تر از سایرین در نتایج جستجو نمایش می دهد
بر هیچکس پوشیده نیست که استور گوگل پلی، پر شده از اپلیکیشن های معیوب و گوگل هم به خوبی از این موضوع آگاهی دارد. حالا این کمپانی در بلاگ توسعه دهندگان خود اعلام کرده از ...
بر هیچکس پوشیده نیست که استور گوگل پلی، پر شده از اپلیکیشن های معیوب و گوگل هم به خوبی از این موضوع آگاهی دارد. حالا این کمپانی در بلاگ توسعه دهندگان خود اعلام کرده از این پس اپلیکیشن هایی که از مشکلاتی در پرفورمنس رنج می برند، در نتایج جستجو پایین تر از سایر اپ ها به نمایش درخواهند آمد؛ حرکتی که شاید برای حل مشکل فعلی کافی نباشد، اما شروع مناسبی به حساب می آید.
به نظر می رسد که این تغییرات تا حدودی از همین حالا اعمال شده اند و به گفته گوگل، نتایج مثبتی به همراه داشته است. این کمپانی می گوید اپلیکیشن های با کیفیت تر شاهد افزایشی در میزان استفاده بوده اند و کمتر از سابق از سوی کاربران، حذف شده اند.
این رده بندی تازه، براساس چگونگی عملکرد و اجرای اپلیکیشن ها روی دیوایس کاربرانی تعیین می شود که در برنامه ای مشخص مشارکت می کنند. منظور گوگل از «با کیفیت»، اپلیکیشن هایی است که سبب کرش، بروز لگ یا مصرف بیش از حد باتری نمی شوند.
اگر یک اپلیکیشن با این استانداردها سازگاری نداشته باشد، در قیاس با سایر اپ های همتای خود پایین تر به نمایش در می آید و این اولویت بعدی، روی الگوریتم یافتن اپ های مشابه (مانند تب Similar Apps) هم اعمال می گردد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
چه عجب ، جالبش اینه یه مشت آدم اومدن نصب کردن امتیازات بالا هم دادن
@thepjt
آی او اسم برنامه مضخرف کم نداره اگر پرفورمنس بالاس چون سخت افزارش قویه
اپ اگر معیوبه کلا باید حذف بشه. تمام برنامه های گوگل پلی تبلیغات دارن. نصف بیشترشونم چرت و اشغاله
سالها پیش باید اینکار رو میکرد
البته حق هم داره ... رقیبی نداره میتازونه ... ملت اگرپرفورمنس میخوان باید قید آزادی رو بزنند و وارد انحصار آی او اس بشوند ...
در غیر این صورت همینه که هست ..
اگر مایکروسافت سر ویندوز فون اینقدر حماقت به خرج نمیداد ... الان مطمئنا وضعیت اندروید هم بهتر از این بود ..
یعنی یک زاپیا نصب میکنی رو گوشی رسما برای همیشه یک پردازش مزاحم به گوشیت اضافه میشه و باطری رو میخوره ... در حالی که برای آی او اس آب از آب تکان نمیخوره ..
ماشالله همه اپ ها هم که میخوان با شروع بوت سیستم عامل بیان بالا و نوتیفیکیشن الکی بدند و باطری رو بخورند ..
اون زمانی که اندروید 5 اومده بود فکر میکردیم با ران تایم جدیدش همه چیز بهتر میشه .. و نشد
و با اومدن ورژن بعدیش فکر میکردیم این که کاربر میتونه پرمیشن اپلیکیشن ها رو دستکاری کنه ، میتونی پرمیشن های اضافی مثل run at startup رو کنسل کنه ...
اما اندروید همون اندرویده ... ورژن به ورژن هیچ فرقی اساسی نمیکنه ... شاید تنها ورژن شاخصش کیت کت باشه ..
روت هم که بخوای بکنی و کاستوم رام بریزی مشکلات عجیب قریب دیگه داری ... مثلا جدیدا اپ بانک ها یاد گرفتند رو روت اجرا نشوند !
واقعا پلی استور پر شده از اپ هایی که اکثرشون بی کاربردن.
با این که اندروید رو بیشتر از هر سیستم عاملی دوست دارم، اما اپل رو تحسین می کنم در این مورد که اپ های بی ارزش رو از روی اپ استور حذف میکنه.
تا کاربر نهایی در میان این همه اپ سردرگم نشه.
عالیه