ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سه درصد از باتری های سامسونگ در هر ماه قربانی تست های امنیتی می شوند

حوادث پیرامون گلکسی نوت 7 برای سامسونگ بسیار گران تمام شد؛ موبایلی که می توانست یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات بازار باشد، ضرر و زیان هنگفتی را به این شرکت کره ای ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

حوادث پیرامون گلکسی نوت 7 برای سامسونگ بسیار گران تمام شد؛ موبایلی که می توانست یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات بازار باشد، ضرر و زیان هنگفتی را به این شرکت کره ای تحمیل کرد و خاطره ای تلخ را در ذهن هوادارانش بر جای گذاشت.

به تازگی رئیس «گروه مشاور باتری» سامسونگ در گفتگو با مجله مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) از فرایند تست جدید این کمپانی و استاندارد 8 ضابطه ای «ایمنی باتری» سخن گفته است. در این مقاله، جزئیات تازه ای در این رابطه فاش شده که پیش از این در اختیار رسانه ها قرار نگرفته بود.

همان طور که می دانید پس از بحران گلکسی نوت 7، سامسونگ تحقیقات مفصلی را آغاز نمود و علت اصلی آتش گرفتن باتری های فبلت پرچمدارش را مشخص کرد. پس از آن، فرایندی جدید و پیشرفته برای اطمینان از کیفیت باتری و تضمین امنیت آنها به کار گرفته شد تا از وقوع مجدد چنین حوادثی جلوگیری شود.

البته پیاده سازی این اقدامات در عمل، به مراتب دشوارتر از سخن گفتن درباره آنها بود. سامسونگ هزاران متخصص و کارشناس را از داخل و خارج کمپانی به کار گرفت و تأسیسات جدیدی را برای این کار احداث نمود.

به گفته مدیر ارشد سامسونگ، این کمپانی در هر ماه 3 درصد از مجموعه باتری های انبارش را به مجموعه تست می فرستد؛ بنابراین 3 درصد از تمام باتری هایی که به دست این شرکت می رسد، در روند تست به طور کامل از بین می روند.

هر باتری از این مجموعه با یک بارکد اختصاصی مشخص شده تا سامسونگ بتواند پس از هر مرحله تست، اطلاعات کاملی را در مورد آن دریافت دارد و از این اطلاعات در مواقع مورد نیاز استفاده نماید.

گفتنیست سامسونگ برنامه ریزی خوبی را هم برای این مصاحبه انجام داده، چون زمان زیادی تا رونمایی رسمی گلکسی نوت 8 باقی نمانده و این کمپانی باید به خریداران بالقوه تضمین دهد که وقایع ناگوار قبلی تکرار نخواهد شد. فایل مقاله MIT در مورد امنیت باتری های سامسونگ را می توانید از این لینک دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rezamo
    rezamo | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

    همین که تو دست کاربر نترکن بهتره خود سامسونگ سر نوت 7 حدود دو میلیارد دلار ضرر کرد

مطالب پیشنهادی