ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی TehranTrafficMapBot؛ رباتی برای اطلاع رسانی وضعیت ترافیک شهری

ترافیک به یکی از بزرگترین مشکلات اجتماعی شهرهای بزرگ تبدیل شده است. در شهر تهران در بیشتر اوقات عملاً پس از پایان ساعت کاری باید ساعت ها در ترافیک بمانید تا به مقصد خود برسید. ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

ترافیک به یکی از بزرگترین مشکلات اجتماعی شهرهای بزرگ تبدیل شده است. در شهر تهران در بیشتر اوقات عملاً پس از پایان ساعت کاری باید ساعت ها در ترافیک بمانید تا به مقصد خود برسید. از این رو استفاده از وسایل نقلیه ای چون BRT و مترو برای سفرهای شهری عاقلانه تر به نظر می رسد.

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی خلاق و نوآوری چون تلگرام، ربات ها نیز هر روز شکل و رنگ تازه ای به خود می گیرند. امروز و در یکی دیگر از سری معرفی ربات های تلگرام قصد داریم ربات TehranTrafficMapBot@ را برایتان معرفی کنیم. با استفاده از ربات فوق می توانید به نقشه ترافیکی شهرها و نقشه های مترو و BRT شهر تهران دسترسی داشته باشید.

برای دسترسی به این ربات کافی است از آیدی TehranTrafficMapBot@ استفاده کرده و یا روی این لینک کلیک کنید و پس از باز شدن صفحه ی ربات روی start/ ضربه بزنید. با انجام این کار ربات اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد. ربات «تهران ترافیک مپ» به شما کمک می کند تا در کسری از ثانیه به نقشه ترافیک شهر تهران و جاده ها دسترسی داشته باشید.

مطمئنا بسیاری از کاربران در برخورد اول با این ربات از دستور now/ استفاده خواهند کرد. با استفاده از این دستور، نقشه ترافیک شهر تهران همراه با آخرین به روز رسانی منتشر شده در سامانه اطلاع رسانی وضعیت ترافیک شهر برای کاربر ارسال خواهد شد.

دریافت نقشه مترو و BRT شهر تهران نیز از دیگر قابلیت هایی است که این ربات در اختیار کاربران قرار می دهد.

ساعت و تاریخ آخرین به روز رسانی نیز روی تصاویر ارسالی درج می شود. ولی متأسفانه زمانی که اقدام به استفاده از این قابلیت کردیم با خطا در به روز رسانی اطلاعات ترافیکی رو به رو شدیم و ربات آخرین اطلاعات دریافتی قبل از قطع شدن ارتباط با سرور که مربوط به ساعت 7 صبح روز جمعه (20 مرداد 96) بود را برای ما ارسال کرد.

همچنین اگر قصد تردد در مرکز شهر را دارید و نمی دانید چه مناطقی شامل طرح زوج و فرد می شوند می توانید از دستور plan/ استفاده نمایید. پس از ارسال این دستور، ربات نقشه طرح زوج و و فرد تهران را برای شما می فرستد. دریافت نقشه مترو و BRT شهر تهران نیز از دیگر قابلیت هایی است که ربات «تهران ترافیک مپ» در اختیار کاربران قرار می دهد.

خوشبختانه نقشه های ترافیکی ارائه شده توسط این ربات به شهر تهران ختم نمی شود و کلیه شهرهای ایران را تحت پوشش خود قرار می دهد. برای برخورداری از این قابلیت دستور road/ را برای ربات ارسال و پس از آن از طریق منوی به نمایش در آمده شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

طبق گفته توسعه دهنده، این ربات فعلاً مراحل آزمایشی خود را طی می کند و در حال توسعه است. کاربران می توانند جهت بهبود این سرویس و قابلیت های ارائه شده توسط آن پیشنهادات و انتقادات خود را با سازنده آن در میان بگذارند.

همانطور که پیش تر نیز گفتیم، قصد داریم به صورت هفتگی ربات های مختلف تلگرام را به شما معرفی کنیم. پس این بهترین فرصت برای شماست تا اگر ربات جالب و جذابی می شناسید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی