ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بازوی رباتیک Aslan؛ مترجمی برای ناشنوایان

تا کنون اپلیکیشن ها و گجت های بسیاری برای ترجمه همزمان زبان های مختلف به یکدیگر توسعه یافته اما در این میان، حتی یک ابزار کاربردی جهت ترجمه صحبت ها و صداها برای ناشنوایان ساخته ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

تا کنون اپلیکیشن ها و گجت های بسیاری برای ترجمه همزمان زبان های مختلف به یکدیگر توسعه یافته اما در این میان، حتی یک ابزار کاربردی جهت ترجمه صحبت ها و صداها برای ناشنوایان ساخته نشده بود.

جالب است بدانید که در سطح دنیا بیش از 70 میلیون نفر برای برقراری ارتباط از زبان اشاره استفاده می کنند و حالا، بازوی رباتیک  دانشجویان دانشگاه «اَنتوِرپ» در سوئیس نیز به جمع این افراد پیوسته است.

Aslan از 25 قطعه پرینت شده با پرینتر 3D ساخته شده است

ابزار مورد بحث که «Aslan» نام دارد، ابتدا در سال 2014 توسط سه تن از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه مورد اشاره ایده پردازی شد، و  حالا به یک پروتوتایپ کامل با توانایی صحبت به زبان اشاره تبدیل شده که بنا به اظهارات تیم سازنده، از 25 قطعه پرینت شده توسط پرینتر سه بعدی، 16 کنترل کننده الکترونیکی و یک مدار جامع ساخته شده است.

البته Aslan تنها یک بازوی رباتیک بوده و سازندگان آن قصد دارند در آینده با اضافه کردن یک بازوی دیگر، امکان اشاره کردن با دو دست را نیز برای ربات خود فراهم کرده و حتی یک صورت نیز برای نشان دادن حالات چهره به آن اضافه کنند.

تیم توسعه دهنده دانشگاه اَنتوِرپ اعلام کرده که پس از نهایی شدن محصول، داده ها و نحوه طراحی Aslan را به صورت رایگان در اختیار همه قرار خواهد داد تا ایده جدید با سرعت بیشتری در سطح دنیا فراگیر شود.

لازم به ذکر است که Aslan به طور کامل جایگزین مترجم های زبان اشاره نخواهد شد اما با توجه به تعداد کم این مترجم ها و در دسترس نبودن آنها در بسیاری از مواقع، وجود Aslan به پر کردن خلاء یک مترجم زبان اشاره در زمان های حساس کمک شایانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی