آیا ایکس باکس وان ایکس محتوای اختصاصی خواهد داشت؟

مایک ایبارا نایب رئیس برند ایکس باکس و بخش گیمینگ سیستم عامل ویندوز، در رابطه با عرضه محتوای اختصاصی برای کنسول میان نسلی مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان ایکس، توضیحاتی داده است.

اگر چه استراتژی مایکروسافت تا قبل از عرضه کنسول جدید در نوامبر سال جاری، در نظر گرفتن محتوای کاملاً یکسان با ایکس باکس وان اس بوده، اما به گفته آقای ایبارا تصمیم در خصوص ساخت بازی یا محتوای اختصاصی برای ایکس باکس وان ایکس در نهایت با بازی سازان خواهد بود.

مایکروسافت می خواهد که تا جای ممکن، این دو کنسول از سازگاری بالایی با یکدیگر بهره ببرند

به گفته آقای ایبارا، مایکروسافت بیشتر از همه چیز، روی دادن انتخاب به بازی سازان تمرکز کرده است. او می گوید که به طور حتمی، با وجود برتری ایکس باکس وان ایکس در نمایش جزییات بیشتر، بازی هایی به صورت مشترک روی هر کنسول اجرا خواهند شد. این اجرای بهتر به فریم ریت بیشتر بازی یا هر آن چه که سازندگان آن بخواهند، بستگی خواهد داشت.

او می گوید: «اگر من به استور مایکروسافت رفته و یک بازی را برای ایکس باکس وان ایکس تهیه کنم، توانایی استفاده از آن روی ایکس باکس وان اس نیز وجود داشته و در هر صورت من یک تجربه فوق العاده خواهم داشت.»

همچنین به نظر او، به دلیل آن که تفاوتی میان اجرای بازی های مشابه روی ایکس باکس وان ایکس نسبت به ایکس باکس وان اس مشاهده می شود، در نهایت این موضوع باعث جدا شدن این دو پلتفرم از یکدیگر خواهد شد.

البته ایبارا اضافه می کند که این دو دستگاه در یک خانواده دسته بندی شده و با وجود تفاوت هایی، در نهایت باید یک استاندارد خاصی از توقعات را برای مخاطبین برآورده کنند. او می خواهد که تا جای ممکن، این دو کنسول، از سازگاری بالایی با یکدیگر بهره ببرند.

مطالب مرتبط

مایکروسافت با پخش دموی کوچکی از بازی Halo 5، قابلیت های هولولنز را در E3 به نمایش گذاشت

مایکروسافت با ساخت نسخه ویژه ای از ماینکرفت برای هدست هولولنز خود رسما ورودش را به نمایشگاه E3 اعلام نمود و حالا ظاهرا توجه خود را به Halo معطوف کرده. به این ترتیب، میهمانان E3 می توانند با تماشای دموی کوچکی از Halo 5 که در این رویداد پخش می شود، از نزدیک باقابلیت های هدست هولولنز در... ادامه مطلب

مدیر اکس باکس می گوید که کنسول دستی مایکروسافت در گذشته طراحی شده بود

اخیرا فیل اسپنسر، مدیر اکس باکس مایکروسافت، مصاحبه ای با وبسایت Gamasutra انجام داده و درباره آینده برند اکس باکس صحبت کرده است. اما در این مصاحبه، اسپنسر به یک نکته جالب هم اشاره کرده و از تلاش مایکروسافت برای طراحی یک کنسول دستی در گذشته، سخن به میان آورده است. مدیر اکس باکس در گفتگو با Gamasutra، اعلام... ادامه مطلب

تحقق یک رویا؛ مایکروسافت چگونه اکس باکس لایو را پدید آورد؟ [قسمت سوم و پایانی]

دنیای پیرامون ما پر از چیزهای عجیب است. از لحاظ تاریخی، کم پیش نیامده که انسان در مقاطعی مشخص، به عوامل کنجکاوی خود نگاه کند و در تلاش باشد تا پاسخی برای آن بیابد. چرا خورشید، ماه را دنبال می کند؟ چرا آتش از آسمان به زمین فرو می ریزد؟ چرا تمام تلاش ها به... ادامه مطلب

از امروز تا پایان سال 2017، حداقل یک بازی بزرگ در هر هفته عرضه می شود

ما رسماً در یکی از شلوغ ترین زمان های سال 2017 میلادی برای عرضه بازی های ویدیویی به سر می بریم. همیشه شروع فصل پاییز، به عنوان زمانی برای عرضه بازی بزرگ و ویژه سال شناخته می شود. سال جاری میلادی، بدون شک بهترین سال برای پلتفرم های کنسولی در نسل جاری بوده است و این... ادامه مطلب

دو گیگابایت فضای ابری بیشتر، حاصل به روزرسانی جدید اکس باکس 360 خواهد بود

با وجود تمرکز بالای تیم مایکروسافت روی کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان، کنسول محبوب سال های نه چندان دور این شرکت همچنان به خوبی پشتیبانی می شود. اخیرا یک به روزرسانی جدید برای این کنسول نسل هفتمی به انتشار رسیده است و به واسطه آن قابلیت های جدیدی در اختیار کاربران شبکه لایو قرار می... ادامه مطلب

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [22 الی 29 اسفند]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می... ادامه مطلب

نظرات ۲

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x