ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل چشمه ای از قابلیت های پلتفرم ARKit را نشان داد

همان طور که احتمالاً می دانید، اپل در ماه های اخیر سرعت توسعه پلتفرم واقعیت افزوده خود تحت عنوان «ARKit» را افزایش داده و حالا با دعوت از جمعی از خبرنگاران حوزه فناوری به مقر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

همان طور که احتمالاً می دانید، اپل در ماه های اخیر سرعت توسعه پلتفرم واقعیت افزوده خود تحت عنوان «ARKit» را افزایش داده و حالا با دعوت از جمعی از خبرنگاران حوزه فناوری به مقر خود در کوپرتینو، اپلیکیشن های تولید شده توسط کمپانی های مختلف برای ARKit را به نمایش گذاشته است.

به عنوان مثال شبکه تلویزیونی آشپزی «The Food Network» نرم افزاری را توسعه داده که به کاربران اجازه می دهد دسر های خود را پیش از درست کردن در دنیای واقعی، در محیط واقعیت افزوده درست کرده و نتیجه را مشاهده کنند.

توسعه اپلیکیشن برای ARKit تنها بین 7 تا 10 هفته طول می کشد

از سوی دیگر شرکت های «AMC» و «Next Games» نیز در پروژه ای مشترک، یک بازی زامبی محور تحت عنوان «The Walking Dead: Our World» را توسعه داده اند و اپلیکیشن «Giphy» نیز قصد دارد به زودی، امکان اضافه کردن GIF به محیط واقعی را در پلتفرم ARKit فراهم کند.

اما شاید یکی از جالب ترین مواردی که معرفی شده، امکان پیدا کردن دوستان در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد (مانند نمایشگاه ها و جشنواره ها) باشد که بسیار کاربردی خواهد بود:

لازم به ذکر است که به عقیده بسیاری از توسعه دهندگان، طراحی و تولید اپلیکیشن های واقعیت افزوده در پلتفرم ARKit اپل بسیار ساده بوده و در برخی موارد تنها بین 7 تا 10 هفته طول می کشد.

گفتنی است ویژگی مورد بحث در ماه سپتامبر همراه با سیستم عامل iOS 11 عرضه خواهد شد و محصولاتی که به چیپست A9 یا بالاتر (آیپد پرو، آیفون 6S، آیفون 6S پلاس و بالاتر) مجهز باشند، امکان استفاده از اپلیکیشن های ARKit را خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Shahriar15
    Shahriar15 | ۸ شهریور ۱۳۹۶

    برای هماهنگی بیشتر در خط آخر بهتره بگید آیفون 6s یا بالاتر چون آیفون 6s A9 داره اینجوری که الان هست ممکنه اشتباه برداشت شه که برای 6 و 6پلاس هم میاد

مطالب پیشنهادی