ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه نسخه های قدیمی تر برنامه های مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟

آیا تا به حال پس از به روز رسانی برنامه های دسکتاپ خود با مشکل مواجه شده اید؟ باید بگوییم که بروز مشکل در برنامه ها پس از به روز رسانی آن ها امری رایج ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

آیا تا به حال پس از به روز رسانی برنامه های دسکتاپ خود با مشکل مواجه شده اید؟ باید بگوییم که بروز مشکل در برنامه ها پس از به روز رسانی آن ها امری رایج است. در همین رابطه بیشتر اوقات بازگشت به نسخه پیشین و منتظر ماندن برای عرضه به روز رسانی های جدیدتر راه حلی عمومی است که اکثراً پیشنهاد می شود.

البته مطمئناً هیچ کاربری مایل نیست که از نسخه های قدیمی تر آنتی ویروس ها استفاده کند، با این حال انجام این کار برای سرویس های معمولی دیگر مطلوب به نظر می رسد. اینجا هستیم تا راه های انجام این کار را به شما بگوییم. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید و تجربیات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

در منابع مختلف به جستجو بپردازید

کاربران به راحتی می توانند با یک جستجوی ساده در گوگل نسخه قدیمی تر برنامه های خود را پیدا کنند. در مقابل دانلود فایل های اجرایی از سایت هایی که هیچ شناختی نسبت به آن ها ندارید اصلاً توصیه نمی شود. در ادامه قصد داریم برخی منابع مورد اطمینان را جهت انجام این کار به شما معرفی کنیم:

  • سایت رسمی برنامه ها: بیشتر توسعه دهندگان و مالکین نرم افزار ها کتابخانه ای از نسخه های قدیمی تر محصولات خود را به کاربران ارائه می کنند، مخصوصاً اگر آن برنامه رایگان باشد.
  • سایت های قابل اطمینان: به همین ترتیب وبسایت های شناخته شده در زمینه دانلود نرم افزارهای رایانه ای همچون سایت های محبوب Download.com ،Softpedia و MajorGeeks نسخه های قدیمی تر برنامه ها را به کاربران ارائه می کنند. این در حالی است که وبسایت هایی مانند OldApps.com نیز به نسخه های قدیمی برنامه ها اختصاص داده شده است و منبعی غنی از این لحاظ به شمار می رود. با این حال بهتر است حواستان به دانلود برنامه های ناخواسته از طریق این منابع باشد.
  • مجموعه های دیگر: همانطور که می دانید بسیاری از نرم افزارهای رایگان متن باز هستند. در همین رابطه برخی سایت ها مانند PortableApps.com اقدام به اصلاح چنین برنامه هایی برای انجام برخی اهداف خاص می کنند. البته باید بگوییم که برنامه های متن باز در مقایسه با دیگر اپ های موجود در مقابل خطرات و حملات احتمالی آسیب پذیرتر هستند.
  • سایت های دانلود درایور کارت گرافیک: گاهی اوقات به روز رسانی درایور کارت گرافیک کاملاً می تواند به کابوسی ترسناک برای کاربران و به خصوص گیمرها تبدیل شود. خوشبختانه تولید کنندگانی چون انویدیا و AMD به منظور رفع این مشکل کتابخانه ای از نسخه های قدیمی تر درایورها را سازمان دهی کرده اند.

اگر خوش شانس باشید و با حوصله، می توانید به راحتی نسخه های قدیمی تر درایورها و برنامه های مورد نظر خود را پیدا کنید و از کار کردن با آن ها لذت ببرید.

یک کپی از نسخه مورد نظر نگه دارید

هنگامی که یک کپی از نسخه مورد نظر خود پیدا کردید، فایل نصبی آن را در مکانی مطمئن نگه دارید. اما دلیل این کار چیست؟ در پاسخ باید گفت که پس از مدتی ممکن است نسخه ای که دانلود کرده اید از روی منبع مورد نظر حذف و یا با یک نسخه جدیدتر جایگزین شود.

همچنین قادر خواهید بود فایل های نصب برنامه های سبک را در دراپ باکس نگهداری کنید تا بدین وسیله از روی هر سیستمی به آن ها دسترسی داشته باشید.

قابلیت به روز رسانی را برای مدتی غیر فعال کنید

پس از نصب نسخه قدیمی تر برنامه ها احتمالاً با پیغامی مبنی بر به روز رسانی نرم افزار مواجه خواهید شد. در بیشتر برنامه ها می توان این قابلیت را از طریق تنظیمات غیر فعال کرد.

در صورتی که چنین گزینه ای در بخش تنظیمات آن برنامه وجود ندارد اصلاً نگران نباشید. کاربران قادر هستند دسترسی برنامه به سرورهای به روز رسانی را از طریق فایروال (فایروال ویندوز و یا دیگر فایروال های مورد استفاده) قطع کنند.

با این حال باید بدانید که اگر نرم افزار مورد نظر شما مستقیماً با اتصالات اینترنت سر و کار دارد (مانند کلاینت BitTorrent) استفاده از این روش آن چنان توصیه نمی شود.

در پایان بگوییم که چشم پوشی از به روز رسانی های عرضه شده به معنای از دست دادن امنیت موجود است. در این رابطه سعی کنید حتماً برنامه های بزرگ و مهم خود را به روز رسانی نمایید تا بدین وسیله از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود. شما چه راهی را برای دسترسی به نسخه قدیمی تر برنامه ها پیشنهاد می کنید؟ تجربیات خود را با ما به اتشراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • esio
    esio | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

    من سعی می کنم همه چی آپدیت باشه ولی بعضی موقعا نمیشه، مثلا یوتورنت ورژن قدیمیش خیلی بهتره. نود 32 هم ورژن 4 اش برای کامپیوترهای ویندوز اکس پی خیلی خوب جواب میده و حداقل میتونه ویروس های فلش رو از بین ببره.

  • abas xaleqi
    abas xaleqi | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

    فایل هیپو رو یادتون نره

  • ajamali95
    ajamali95 | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

    اگه راه حلى براى اندرويد هم بود بگيد.

    • سروش
      سروش | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

      از مدیر سایت فارسروید درخواست کنید معمولا تو هاستشون نگه میدارن
      با یه سرچ ساده تو گوگل هم پیدا میشه

    • sahand shabanloei
      sahand shabanloei | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

      Aptoide ?

مطالب پیشنهادی