ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چالش زاکربرگ ها برای دانش آموزان سراسر دنیا و جایزه ۲۵۰ هزار دلاری برای برنده

فیسبوک به تازگی پروژه ای تحت عنوان Breakthrough Junior Challenge را کلید زده؛ رقابتی که در آن دانش آموزان سراسر دنیا در رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال می توانند در ویدیوهای حداکثر سه دقیقه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

فیسبوک به تازگی پروژه ای تحت عنوان Breakthrough Junior Challenge را کلید زده؛ رقابتی که در آن دانش آموزان سراسر دنیا در رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال می توانند در ویدیوهای حداکثر سه دقیقه ای به توضیح یکی از مفاهیم ریاضیات، فیزیک یا علوم زیستی بپردازند و در ادامه برنده جایزه ای بزرگ شوند.

پریسیلا چان هم-بنیانگذار موسسه چان زاکربرگ در این باره گفته است: این چالش به جوانان فرصت می دهد تا دانش خود در ریاضیات و علوم را به شیوه ای خلاق و مبتکرانه با دیگران به اشتراک بگذارند. هدایای این چالش را نیز موسسه مشترک این زن و شوهر تامین خواهد کرد.

او اضافه کرد: هر دانشجویی که در این چالش شرکت نماید ما را در حرکت خود برای ایجاد آینده ای بهتر یاری می دهد.

این رقابت را می توان گامی دیگر در راستای علاقمندسازی کودکان به علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات دانست که مجموعا تحت عنوان رشته های STEM از آنها یاد می گردد. تازه ترین گزارش اداره آمار کار آمریکا نشان می دهد که هم اکنون بالغ بر هشت میلیون شغل در حوزه STEM در آمریکا وجود دارد و درآمدهای این مشاغل هم دو برابر میزان بین المللی است.

ویدیوهای ارسالی از سوی دانش آموزان بر اساس میزان پیچیدگی مباحث و خوب بودن توضیحات ارائه شده داوری میشوند و علاوه بر این طرفداران یک ویدیو می توانند در صفحه مربوط به این چالش به آن رای داده و شانسش برای پیروزی را بالا ببرند.

موسسه چان زاکربرگ اعلام کرده که به دانش آموز برنده ۲۵۰ هزار دلار، به معلم وی ۵۰ هزار دلار و به مدرسه وی یکصد هزار دلار جایزه می دهد. آخرین مهلت برای شرکت در این چالش یکم اکتبر امسال است. ناگفته نماند که در رویداد سال قبل بالغ بر شش هزار دانش آموز از ۱۴۶ کشور دنیا شرکت پیدا کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • نوید حسنی
    نوید حسنی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

    سینماتیک فیزیک اون مسئله هایی که دو تا گوی پرت میشن هوا رو بفرستی..... آخ آخ خودش هم نمیتونه حل کنه ☺?

  • محمد امین شهبازی
    محمد امین شهبازی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

    به زبان فارسی یا انگلیسی؟؟؟؟؟؟

مطالب پیشنهادی